۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۷۹۶۰۷

واکنش مقامات کشورهای مختلف به حمله تروریستی روز گذشته در اهواز

بعد از انتشار اخبار حملات تروریستی در اهواز، مقامات کشورهای مختلف در بیانیه‌های جداگانه آن را محکوم کردند.
حمله تروریستی در اهواز

به گزارش خبرگزاری رسا، حمله تروریستی روز گذشته به رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شهر اهواز، محکومیت‌های بین‌المللی را در پی داشت.

 پارلمان عراق روز گذشته حمله تروریستی در شهر اهواز را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «معلومه» عراق، «حسن کریم الکعبی»، معاون اول «محمد الحلبوسی»، رییس پارلمان این کشور در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز، از وقوع این حادثه و «کشته شدن شماری از نیروهای نظامی و غیر نظامی» ابراز تأسف کرد.

کعبی در این بیانیه تأکید کرد: «ما با شهروندان همسایه خود، جمهوی اسلامی ایران ابراز همدردی می‌کنیم و در سختی‌هایشان در کنار آن‌ها می‌ایستیم و امیدواریم امنیت و صلح همه ملت‌های جهان را فرا بگیرد».

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان حمله تروریستی اهواز را به شدت محکوم کرد

ژنرال «ذاکر حسن‌اف»، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان حمله تروریستی امروز اهواز را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «تِرِند» آذربایجان، وزیر دفاع این کشور در پیامی به همتای خود امیر سرتیپ «امیر حاتمی» و سرلشکر «محمد حسن باقری»، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز را محکوم کرد و با آن‌ها ابراز همدردی کرد.

ژنرال حسن‌اوف در این پیام نوشته است: «من از شنیدن خبر حمله تروریستی خیانتکارانه به مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مناسبت آغاز "هفته دفاع مقدس" در شهر اهواز استان خوزستان و کشته و زخمی شدن نیروهای نظامی و غیرنظامی عمیقا ناراحت شدم».

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما از این حادثه دهشتناک بسیار ناراحت هستیم و آن را به شدت محکوم می‌کنیم».

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان همچنین در این پیام خود برای قربانیان حمله تروریستی طلب رحمت و برای مجروحان حادثه شفای عاجل طلب کرد و با بازماندگان و خانواده‌های آن‌ها «عمیقا» ابراز همدردی کرد.

پیام تسلیت نخست‌وزیر ارمنستان در پی حمله تروریستی اهواز

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان روز گذشته با ارسال نامه‌ای به «حسن روحانی» رییسجمهوری ایران، وقوع حمله تروریستی صبح امروز در اهواز را که به شهادت دهها نفر از شهروندان ایرانی انجامید، تسلیت گفت.

بنا بر گزارش دولت ارمنستان، نخست‌وزیر این کشور با ارسال این نامه به رییسجمهور ایران، وقوع این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرده است.

بر اساس این گزارش، در پیام تسلیت نخست‌وزیر ارمنستان آمده است: «چنین اقدام غیرنسانی یک بار دیگر تأییدی بر این باور ماست که باید نیروهایمان را با یکدیگر در مبارزه علیه این شر بین‌المللی متحد کنیم».

 

ترکیه حمله تروریستی به اهواز را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای حمله تروریستی صبح امروز در شهر اهواز را که شهادت دهها نفر از هم‌وطنان ایرانی منجر شد، به شدت محکوم کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزارت خارجه ترکیه با انتشار این بیانیه، شهادت شماری از شهروندان ایرانی را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «این حمله تروریستی خائنانه را به شدت محکوم می‌کنیم. رحمت الهی را برای جان باختگان این حمله آرزومندیم و برای زخمی‌شدگان نیز آرزوی بهبودی سریع داریم».

این بیانیه می‌افزاید: «ما همچنین تسلیت خود به ملت و دولت ایران را ابراز می‌نماییم».

بشار اسد حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

«بشار الاسد»، رییسجمهوری سوریه روز گذشته حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز را محکوم کرد.

رییسجمهوری سوریه در پیام تلگرافی که به «حسن روحانی»، همتای ایرانی خود ارسال کرده، ضمن تسلیت گفتن به قربانیان حمله تروریستی و جنایت‌کارانه اهواز، آن را به شدت محکوم کرد.

در این پیام تلگرافی آمده است: «با نهایت تأسف، خبر حمله تروریستی به رژه نظامی در شهر اهواز واقع در جنوب ایران را دریافت کردیم».

اسد در این پیام، به نمایندگی از خود و مردم سوریه این حمله تروریستی را به دولت و ملت ایران تسلیت و تعزیت گفت.

رییسجمهوری سوریه در این پیام نوشته است: «جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم در کنار سوریه ایستاد و کما اینکه تروریسم در سطح بین‌الملل محکوم کرد. ایران همواره در مواضع اصلی و قاطعانه خود علیه تروریسم تکفیری و جنایت‌کارانه صادق بوده است».

وزارت خارجه سوریه نیز بعد از حمله تروریستی امروز اهواز که منجر به شهادت ۲۹ نفر و زخمی شدن ۵۷ تن دیگر شد، این حمله را محکوم کرد.

سید عمار حکیم: عراق و ایران در مبارزه با تروریسم در یک جبهه هستند

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق طی بیانیه‌ای حملات تروریستی امروز اهواز را شدیداً محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر سید عمار حکیم آمده است: جریان حکمت ملی عراق اقدامات تروریستی که در رژه نظامی امروز اهواز به وقوع پیوست و منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن شد را به شدت محکوم می‌کند.

رهبر جریان حکمت ملی با ابراز همدردی با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به ویژه خانواده‌‌های قربانیان تصریح کرده است: عراق و ایران در مبارزه با تروریسم در یک‌ جبهه قرار دارند.

حکیم در ادامه این بیانیه تأکید کرده است: خاورمیانه، علی الخصوص کشورهایی که قربانی آفت شوم تروریسم شده‌اند، نیازمند همکاری‌های مداوم و مستمر امنیتی و اطلاعاتی هستند تا برنامه‌های دشمنان بشریت و انسانیت را در نطفه خفه کنند و از این طریق موجبات امنیت و ثبات منطقه را فراهم آورده، از امروز و آینده‌ ملت‌های آن محافظت کنند.

عمان حمله تروريستی اهواز را محکوم کرد

 وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای در واکنش به حادثه تروریستی روز گذشته در رژه نیروهای مسلح در اهواز، تأکید کرد: تروریسم در هر شکلی محکوم است.

به نوشته خبرگزاری رسمی عمان، در این بیانیه آمده است: سلطنت عمان به شدت حمله تروریستی مسلحانه به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غرب ایران را که به کشته شدن 29 و مجروحیت 57 تن انجامیده، محکوم می‌‌کند.

در بیانیه وزارت‌خارجه عمان همچنین آمده است که سلطنت عمان هر نوع تروریسمی را در هر زمان و مکانی و با هر ابزاری را محکوم می‌کند؛ چرا که تروریسم با هر دین و آیین و اخلاق انسانی در تضاد است.

در انتهای این بیانیه آمده است: سلطنت عمان صادقانه‌ترین تسلیت‌ها را برای خانواده قربانیان و مردمِ دوست ایران ابراز می‌دارد و برای مجروحین شفای عاجل آرزو می‌کند.

جنبش انصارالله یمن حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

 دفتر سیاسی جنبش «انصار الله» یمن در بیانیه‌ای حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد.

به گزارش شبکه المسیره یمن، دفتر سیاسی این جنبش این حمله را «ناجوانمردانه» خواند و تأکید کرد: «حمله جنایت‌کارانه اهواز، اقدامی بزدلانه است که کشورهای منطقه‌ای که حول محور آمریکا می‌چرخند، مرتکب این جنایت هستند».

جنبش انصارالله یمن همچنین تأکید کرد که «این کشورها جز خسران چیزی درو نخواهند کرد».

محکومیت حمله تروریستی اهواز از سوی جهاد اسلامی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین حمله تروریستی اهواز را که منجر به شهادت ۲۹ تن و زخمی شدن ۵۷ نفر دیگر شد، محکوم کرد.

دفتر جهاد اسلامی در این بیانیه تأکید کرد: «ما در جنبش جهاد اسلامی فلسطین این اقدام تروریستی را که امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده، محکوم و این اقدام را در راستای اهداف صهیونیستی آمریکایی در منطقه می‌دانیم».
در ادامه این بیانیه آمده است: «جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر همراهی و همسویی با جمهوری اسلامی در مبارزه با طرح‌های استکباری در منطقه تاکید می‌کند».

در پایان بیانیه هم آمده است: «مراتب تسلیت خود را به ولی امر مسلمین، ملت و دولت جمهوری اسلامی ابراز داشته و برای مجروحین شفای عاجل و برای شهدای این اقدام تروریستی علو درجات را از باری تعالی خواهانیم».

حزب‌الله: دستانی شیطانی در پشت پرده حمله تروریستی اهواز است

جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه شنبه در بیانیه حمله تروریستی اهواز را به شدت محکوم کرد.

حزب‌الله در این بیانیه تأکید کرد که «دستانی شیطانی و خبیث» در پشت این اقدام جنایت‌کارانه وجود دارد تا به امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

به گزارش شبکه خبری «المنار»، حزب‌الله ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی مذکور، این حادثه را صمیمانه به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران و «اهالی شریف» اهواز تسلیت گفت.

حزب‌الله در این بیانیه از خداوند متعال برای خانواده‌های شهداء صبر و استقامت و برای مجروحان این حادثه تروریستی شفای عاجل طلب کرد.

جنبش مقاومت لبنان در بیانیه خود با بیان اینکه دستانی شیطانی و خبیث در پس پرده عملیات تروریستی امروز اهواز قرار دارد، علت این حادثه را «پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت کامل و مخالفت با سیاست تبعیت از آمریکا» دانست.

حزب‌الله همچنین حمله تروریستی امروز اهواز را «وکنش صریح و مستقیم» به پیروزی‌های بزرگی دانست که محور مقاومت در منطقه رقم زده‌ است.

حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «این عملیات [تروریستی] ادامه نمونه‌های دیگری از جنگ‌هایی است که ایالات متحده آمریکا و متحدان آن مستقیما یا با وکالت آن را شروع کرده‌اند و تحریم‌ها و محاصره اقتصادی ظالمانه از جمله این جنگ‌هاست».

در پایان بیانیه حزب‌الله تأکید شده است که حملات تروریستی این چنینی هرگز نمی‌تواند بر روحیات، توانمدی‌ها، حضور سیاسی و میدانی ایران و حمایت این کشور از جنبش‌ها و گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین و سایر ملت‌های آزادی‌خواه و مستضعف در جهان تأثیری بگذارد.

پیام تسلیت پوتین به روحانی

«ولادیمیر پوتین» رییسجمهور روسیه در پی حمله تروریستی اهواز به «حسن روحانی» رییسجمهور ایران تسلیت گفت.

پوتین در پیام تسلیت خود گفته است: «احساس همدردی صادقانه من را به نزدیکان آسیب دیدگان برسانید. با احترام احساس غم انگیز خود از تیراندازی تروریستی در شهر اهواز را اعلام می‌دارم و امیدوارم تمامی عوامل این اقدام جنایتکارانه و خونین مجازات شوند.»

در ادامه این پیام آمده است: «این حادثه یک بار دیگر یادآوری می‌کند که نیاز به یک مبارزه همه جانبه علیه تروریسم در همه اشکال آن داریم؛ روسیه بار دیگر بر آمادگی خود برای تشدید بیشتر همکاری با شرکای ایرانی در مقابله با این شر بشری(تروریسم)، تأکید می کند.»

تسلیت بلاروس 

«الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهور بلاروس نیز در پیامی به حسن روحانی حمله تروریستی اهواز را تسلیت گفت و اعلام کرد: «بلاروس، همیشه در کنار ایران و همراه با جامعه جهانی برای مقابله با افراط‌گری و مبارزه با تروریسم آماده است.»

محکومیت حمله تروریستی اهواز از سوی سخنگوی وزارت خارجه پاکستان

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز با انتشار پیامی در توئیتر حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز ایران را به شدت محکوم کرد.

وی در ادامه پیام خود ضمن ابراز همدردی با خانواده بازماندگان این حمله تروریستی اعلام کرد: پاکستان حملات تروریستی به هر شکل که باشد را محکوم می‌کند.

واکنش فرانسه

وزارت امور خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای این حمله را به شدت محکوم و به خانواده قربانیان و مردم ایران تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: «فرانسه حمله تروریستی در اهواز که طبق آمار موقت ۲۹ کشته و ده‌ها زخمی، از جمله بسیاری شهروند عادی، در پی داشته را با شدت تمام محکوم می‌کند. ما به خانواده قربانیان و مردم ایران تسلیت می‌گوییم.»

توئیت معاون وزیر خارجه انگلیس

«آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس نیز در توئیتی نوشت: «تسلیت عمیق خود را به مردم ایران در پی حمله صبح شنبه در اهواز ابراز می‌کنیم. خانواده‌های قربانیان و مجروحان در خاطر ما هستند.»

سفیر انگلیس در تهران

«راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران نیز در صفحه توئیترش نوشت: «یک حمله تروریستی تکان دهنده. هر جایی که اتفاق بیفتد، تروریسم باید محکوم شود. تسلیت به خانواده قربانیان.»

اسپانیا هم محکوم کرد

وزارت خارجه اسپانیا نیز با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی صبح شنبه در اهواز را به شدت محکوم و اعلام کرد: اسپانیا همبستگی‌ خود با ملت و دولت ایران را ابراز داشته و مایل است مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان ابلاغ کند.

تسلیت سفیر اتریش

«استفان شولتز» سفیر اتریش در تهران نیز در پیامی توئیتری از صمیم قلب به خانواده‌های شهدای حمله تروریستی اهواز تسلیت گفت و برای مجروحان این حمله آرزوی بهبودی کرد.

وی نوشت: «اتریش از صمیم قلب تسلیت خود را به خانواده قربانیان حمله تروریستی دهشتناک در اهواز ابراز می‌کند. امیدوارم مجروحان هر چه زودتر بهبود یابند.»

واکنش سفیر نروژ

«لارس نوردرام» سفیر نروژ در تهران نیز در صفحه توئیترش حمله تروریستی اهواز را به همه مردم ایران تسلیت گفت.

وی نوشت: «ایران هدف یک اقدام تروریستی بزدلانه قرار گرفت. به مردم ایران در این روز غم انگیز عمیقا تسلیت می‌گویم. به یاد خانواده‌های داغدیده، عزیزانشان و زخمی شدگان هستیم.»

بولیوی

وزارت خارجه بولیوی با انتشار بیانیه‌ای مراتب همبستگی عمیق خود را با دولت و ملت ایران بویژه خانواده قربانیان ابراز کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت بولیوی ضمن انزجار از اقدامات خشن و افراطی، تروریسم را در اشکال مختلف محکوم می‌کند.

افغانستان

عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز به حمله تروریستی در اهواز واکنش نشان داد و گفت: «تروریست‌ها با راه اندازی این جنایت بزرگ بار دیگر دشمنی و عداوت خود را با ملت های منطقه آشکار کردند. در این لحظات دشوار خود را در غم و اندوه ملت و دولت ایران شریک‌ می دانیم.

حماس با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرد

جنبش حماس با صدور بیانیه حمله تروریستی در اهواز واقع در جنوب غربی ایران را محکوم کرد.

بر اساس گزارش  وب‌سایت رسمی حماس، این جنبش فلسطینی در این بیانیه به رهبری، دولت و ملت ایران و نیز خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل کرده است.

حماس همچنین در پایان بیانیه خود آرزو کرده ایران و سایر کشورهای عربی و اسلامی مملو از امنیت، آرامش و ثبات باشند.

ساعت 9 صبح روز شنبه 31 شهریور، چهارعنصر مسلح عضو گروهک تروریستی «الاهوازیه» به روی مردم و حاضران در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز آتش گشودند. بنا بر جدیدترین آماری که عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرده، این حمله تروریستی تا کنون 25 شهید و 70 زخمی بر جا گذاشته است.

کویت و قطر هم حمله تروریستی اهواز را محکوم کردند

یک مسؤول وزارت خارجه کویت اعلام کرد که این کشور حمله تروریستی اهواز را محکوم می‌کند.

وی افزود که کویت به طور کلی هر گونه عملیات تروریستی با هر شکل و انگیزه‌ای که باشد، محکوم می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، این مسؤول کویتی همچنین به خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی و ملت ایران تسلیت گفت و برای زخمی‌ها آرزوی شفای عاجل کرد.

وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای این حمله تروریستی را بشدت محکوم کرد.

در این بیانیه بر «موضع ثابت دولت قطر مبنی بر مخالفت با خشونت و تروریست با هر انگیزه و دلایلی که باشد»، تأکید شده است.

وزارت خارجه قطر همچنین به خانواده‌های قربانیان این حادثه، دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

اندونزی و فیلیپن هم به حمله تروریستی اهواز واکنش نشان دادند

 وزارت خارجه اندونزی شنبه شب با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرد.

در پیام وزارت خارجه اندونزی آمده است: «اندونزی حمله تروریستی در اهواز، ایران، در روز ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ را که منجر به مرگ و جراحت چندین نفر شامل کودکان شده است، محکوم می‌کند».

در ادامه این پیام آمده است: «اندونزی تسلیت عمیق خود را ابراز کرده و با قربانیان و خانواده‌هایشان ابراز همدردی می‌کند. سفارت اندونزی در تهران از نزدیک اتفاقات را دنبال می‌کند. تاکنون هیچ گزارشی درباره مرگ یا جراحت شهروندان اندونزی در ایران وجود نداشته است». 

در ادامه وزارت خارجه اندونزی به شهروندان این کشور که در ایران به سر می‌برند توصیه کرده است که هوشیار باشند و تمامی احتیاط‌های لازم را در نظر گرفته و از حضور در اماکنی که قابلیت هدف قرار گرفتن در حملات تروریستی را دارند، اجتناب کرده و سلامتی خود را به خانواده‌ها و دوستانش اطلاع دهند.

وزارت خارجه فیلیپین نیز در پیامی درباره حمله تروریستی اهواز تنها به استفاده از عبارت «افراد مسلح» بسنده کرده و ضمن ابراز همردردی با مردم ایران، اعلام کرده که شرایط ایران را از طریق سفیر این کشور در ایران دنبال می‌کند.

همزمان با حضور جولیانی در جمع منافقین، آمریکا حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

شب گذشته در حالی که «رودی جولیانی» وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رییسجمهور آمریکا در جمع اعضای گروهک تروریستی منافقین در حال سخنرانی بود، «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرد.

وی بدون صدور بیانیه رسمی و صرفا در پاسخ به خبرنگاران، گفته است: «ما در کنار مردم ایران علیه تازیانه تروریسم اسلامی افراطی می‌ایستیم و در این لحظات هولناک، همدردی‌ خود را با آنها ابراز می‌کنیم. ایالات متحده همه اقدامات تروریستی و مرگ هر انسان بی‌گناهی را محکوم می‌کند.»

شب گذشته هم «گرت مارکوئیس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به این حمله بیانیه‌ای غیرمعمول صادر کرد که در آن به جای محکومیت تروریسم، نظام ایران مقصر قلمداد شده است. در این بیانیه آمده بود: «ایالات متحده در کنار مردم ایران ایستاده و رژیم ایران را هم تشویق می‌کند که بر تأمین امنیت مردم ایران متمرکز شود.»

این بیانیه‌ها در حالی صادر شد که جولیانی در نشست شب گذشته گروهک منافقین از کاهش ارزش پول ایران و «اثرگذاری تحریم‌ها» ابراز خرسندی کرد و گفت امیدوار است که این روند نهایتا به ناآرامی و اعتراض در ایران منجر شود. 

در حمله تروریستی روز گذشته که مسؤولیت آن را یک گروهک جدایی‌طلب مستقر در اروپا بر عهده گرفت، بیش از ۲۰ نفر از جمله یک کودک شهید و ده‌ها نفر هم زخمی شدند. 

پیش از این گزارش شده بود که یک گروه نزدیک به «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا طرحی را تدوین کرده که یکی از محورهای اساسی آن حمایت از گروهک‌های تجزیه‌طلب با هدف ایجاد ناآرامی در ایران است. 

اعلام همبستگی دولت لبنان با ایران پس از حمله اهواز

 وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای حمله تروریستی به رژه نظامی در شهر اهواز را محکوم کرد.

بر اساس گزارش شبکه‌ «المنار»، وزارت خارجه لبنان با دولت و ملت ایران اعلام همبستگی کرد و به خانواده‌های شهدای این حمله تسلیت گفت.

مصر هم حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

 وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای تأکید کرد که در راستای مواضع دائمی قاهره مبنی بر محکومیت تمامی اشکال تروریسم، جمهوری عربی مصر حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز را محکوم می‌کند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، قاهره همچنین ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی برای زخمی‌های آرزوی شفای عاجل کرد و بر ضرورت تشریک مساعی جامعه جهانی به منظور مبارزه با پدیده تروریسم و خشکاندن منابع مالی آن تأکید کرد./۸۴۷/ب۹۰۲/ع

ارسال نظرات