۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۷۹۸۹۵

واکنش دیرهنگام و بی فایده آمریکا به کشتار مسلمانان روهینگیا

دولت آمریکا به کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار واکنش نشان داد.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت آمریکا اعلام کرد که تحقیقات این کشور نشان می دهد که ارتش میانمار برنامه ای بسیار دقیق برای کشتار گسترده، تجاوز گروهی و سایر موارد خشونت آمیز علیه مسلمانان روهینگیا داشته است.

به نوشته رویترز، وزارت خارجه آمریکا در گزارشی به جنایات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا اشاره کرده و این گزارش می تواند پایه اعمال تحریم علیه میانمار شود.

به گزارش مهر، گزارش دولت آمریکا در خصوص جنایات ارتش میانمار در حالی منتشر می شود که یک سال قبل بودائیان میانمار به همراه ارتش این کشور موج جدیدی از حملات خود را علیه مسلمانان آغاز کردند که در نتیجه این خشونت ها تعداد زیادی کشته شده و خانواده های زیادی نیز با پای پیاده راهی بنگلادش شدند تا در کمپ های آوارگان این کشور زندگی کنند.

به دلیل مهاجرت مسلمانان روهینگیا به بنگلادش رسانه ها برای اولین بار توانستند بطور گسترده در جریان خشونت هایی که علیه آنها اعمال می شود مطلع شوند.

در همین رابطه سازمان ملل در گزارشی فرماندهان ارتش میانمار را به جنایات علیه بشریت و تجاوز به زنان روهینگیایی کرده و خواستار محاکمه آنها از سوی دادگاه بین المللی لاهه شده است.

یادآور می شود در زمان وقوع این جنایات ها با وجود اعتراض گسترده کشورهای مسلمان، آمریکا و دیگر کشورهای غربی واکنش و یا اقدام خاصی را برای توقف این جنایات ها انجام ندادند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: مهر

ارسال نظرات