۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۸۰۰۷۰

تلاش داعش برای ایجاد مرکز «خلافت» در آسیای میانه

ژنرال آندری نوويکوف، رییس مرکز ضد تروريسم کشورهای مشترک‌المنافع، در مورد تلاش گروه تروریستی داعش برای ایجاد مرکز «خلافت» در آسیای میانه هشدار داد.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، ژنرال آندری نوويکوف، رییس مرکز ضد تروريسم کشورهای مشترک‌المنافع، در مراسم افتتاحیه دومین مرحله از رزمایش مشترک «ایسیک کول انتی ترور ـ ۲۰۱۸» تصریح کرد: گروه تروریستی داعش به دنبال ایجاد مرکز پشتیبانی در آسیای میانه و فعال کردن هسته‌های خاموش خود است.

وی که در آیین افتتاحیه نشست رؤسای تیم‌های مبارزه با تروریسم وابسته به نهادهای امنیتی کشورهای مشترک‌المنافع، که در حاشیه این رزمایش برگزار شد، سخن می‌گفت، بر ضرورت وحدت برای مقابله با مشکلات و چالش‌هایی که، امنیت آسیای میانه را تهدید می‌کند، تأکید کرد.

به‌‌ گفته وی، داعش هم‌اکنون درصدد تأسیس یک مرکز پشتیبانی جدید با نام «خلافت» در منطقه آسیای میانه است و  از این طریق هسته‌های خاموش خود را فعال خواهد کرد.

گفتنی است داعش در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بر مناطق وسیعی از  سوریه و عراق مسلط شد و از سال ۲۰۱۴ ائتلاف آمریکایی اقدام به انجام عملیات نظامی علیه داعشی‌ها در عراق و سوریه کرد که اقدامات ائتلاف در سوریه بدون مجوز دولت بشار اسد بود.

رزمایش مشترک نظامی «ایسیک کول انتی ترور- ۲۰۱۸» ۲ روز پیش با حضور واحدهای ارتش، بالگردها، هواپیماها، سامانه موشکی ضدهوایی «اسکندر- ام» آغاز شد و فردا به اتمام می‌رسد.

اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. بیانیه تأسیس این اتحادیه را در ۲۱ دسامبر ۱۹۹۱ (۲۰ آذر ۱۳۸۰) در شهر «آلماتی» قزاقستان رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا کردند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: ایکنا

ارسال نظرات