۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۵۸۰۰۸۷
مدیر مؤسسه میراث شیعه تبریز خبر داد؛

برگزاری بیش از ۴۰ دوره پژوهشی در مؤسسه میراث شیعه

مدیر مؤسسه میراث شیعه تبریز گفت: فعالیت‌ های پژوهشی مؤسسه میراث شیعه تبریز در حوزه نسخ خطی، طب سنتی، احادیث، قرآن و تفسیر، طب سنتی و کاربردی، نجوم اسلامی، معماری و شهرسازی اسلامی پیگیری می شود.
رحیم قربانی

حجت ‌الاسلام رحیم قربانی، مدیر مؤسسه میراث شیعه تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی مؤسسه در عرصه‌های قرآن، حدیث و معارف اسلامی صورت گیرد، اظهار داشت: هدف اصلی تقویت بنیه پژوهشی طلاب و فضلای حوزوی است.

وی با بیان این‌که پذیرش دانش ‌پژوه در حوزه‌ های تخصصی با مدرک حداقل کارشناسی ارشد در این مرکز امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: هم اکنون نزدیک به 7 عنوان کتاب با موضوعات طب سنتی، احیای نسخ خطی و معماری و شهرسازی اسلامی امسال تدوین و آماده چاپ است.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این‌که فعالیت‌ های پژوهشی مؤسسه میراث شیعه تبریز در حوزه نسخ خطی، طب سنتی، احادیث، قرآن و تفسیر، طب سنتی و کاربردی، نجوم اسلامی، معماری و شهرسازی اسلامی پیگیری می شود، افزود: تاکنون بیش از 40 دوره آموزشی و پژوهشی در مؤسسه برگزار شده است.

مدیر مؤسسه میراث شیعه تبریز از انتشار شش عنوان کتاب خبر داد و گفت: شاخص ‌های معماری شهرسازی اسلامی، معماری شهرسازی، مسکن مطلوب اسلامی، مسجد مطلوب و تصحیح نسخه خطی کتاب العقل و الجهل اصول کافی مرحوم کلینی در دو جلد، از جمله فعالیت ‌های مؤسسه است.

وی با بیان این‌که بیش از 12 هزار جلد کتاب با بیش از 30 موضوع در کتابخانه مؤسسه جهت استفاده‌ پژوهشگران حوزوی تهیه شده است، افزود: جلسه شرح احادیث اصول کافی یکی از برنامه‌ های علمی اما عمومی مؤسسه است که روزهای چهارشنبه هر هفته برگزار می‌ شود.

گقتنی است، مؤسسه میراث شیعه تبریز از سال 87 در ساختمان مدرسه علمیه تاریخی اکبریه تبریز با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی با رویکرد پژوهشی فعالیت خود را آغاز کرد و به صورت هیأت امنایی و از طریق منابع مالی خیرین اداره می ‌شود./935/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات