۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۸۰۱۶۴
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری:

دفاع مقدس گوشه ای از مجاهدت خالصانه روحانیت است

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که خدمات و تلاش های روحانیت در چهار دهه اخیر تنها به منبر و خطابه ختم نشده است، گفت: دفاع مقدس و جبهه های حق علیه باطل گوشه ای از مجاهدت های روحانیت بوده است که در اوج خلوص نیت صورت گرفته است.
مدیر حوزه علمیه مصطفی خان ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری امروز در نشست بصیرتی که با موضوع  «روحانیت و دفاع مقدس» در این مدرسه علمیه برگزار شد با گرامیداشت این هفته با بیان این که روحانیت در ادوار مختلف تاریخ همواره در صف نخست جنبش های مردمی علیه ظلم و استبداد قرار داشته است، افزود: نهضت انقلاب اسلامی مهم ترین و فراگیر ترین حرکت انقلابی بود که به رهبری روحانیت و از حوزه های علمیه شکل گرفت.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که جریان روحانیت همواره در برابر ظلم و استبداد موضع مشخص و شفافی داشته است، بیان داشت: روحانیت در طول تاریخ ثابت کرده هیچ گاه زیر بار زور و زیاده خواهی های دشمن نخواهد رفت.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مستحکم کردن پایه های انقلاب نقشی محوری و تعیین کننده داشته است، خاطرنشان کرد: اگر حضور مؤثر روحانیت نبود برخی جریان های خطرناک پس از انقلاب در مسیر اهداف انقلاب انحراف ایجاد می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نقش آفرینی روحانیت در انقلاب اسلامی تنها به دوران پیروزی نهضت ختم نشد، تصریح کرد: دفاع مقدس نیز جلوه دیگری از حضور با صلابت روحانیت در دفاع از انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که روحانیت در کنار سایر اقشار جامعه به جنگ با دشمن بعثی رفت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهدا، جانبازان و ایثارگران بسیاری از این قشر مؤثر جامعه اسلامی به یادگار مانده است.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که خدمات و تلاش های روحانیت در چهار دهه اخیر تنها به منبر و خطابه ختم نشده است، تصریح کرد: دفاع مقدس و جبهه های حق علیه باطل گوشه ای از مجاهدت های روحانیت بوده است که در اوج خلوص نیت صورت گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در ادوار مختلف تاریخ دفاع از اسلام و انقلاب را مهم ترین وظیفه خود می دانسته است، خاطرنشان کرد: امروز نیز طلاب و روحانیان پرچم دار ترویج و تبلیغ معارف دینی و اهل بیت(ع) در جامعه محسوب می شوند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که اصول و معیارهای روحانیت با عافیت طلبی در تضاد بوده و هیچ سازگاری ندارد، تصریح کرد: روحانیت همواره در تکاپو و تلاش بوده تا جامعه را با آرمان ها و ارزش های الهی آشنا کند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات