۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۸۰۲۱۴
امام جمعه تبریز:

ایثار و ازخودگذشتگی آتش‌نشانان فراموش نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: آتش نشانان با نجات هموطنان، آرامش و امنیت را به جامعه هدیه می دهند و این کار بسیار مهم و ارزشمند است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل آتش نشانی تبریز اظهار داشت: تقارن سالروز دو حادثه شکست حصر آبادان و بمباران پالایشگاه آبادان روز آتش نشانی نام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات ارزشمند آتش نشانان در واقع به مانند جانفشانی های رزمندگان دوران دفاع مقدس است و نقشی که آتش نشانان عزیز در ایجاد آرامش جامعه دارند، کمتر از نقش رزمندگان اسلام و دفاع مقدس نیست.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که آتش نشانان داوطلبانه این مسؤولیت مهم را به عهده گرفته و این شغل چیزی جز ایثار و فداکاری و از جان گذشتگی نیست، افزود: در حادثه پلاسکو تهران همه دیدند که آتش نشانان چگونه مظلومانه و در جهت نجات جان هموطنان، جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: آتش نشانان با نجات هموطنان، آرامش و امنیت را به جامعه هدیه می دهند و این کار بسیار مهم و ارزشمند است چراکه افرادی که مثلا در آتش گرفتار می شوند، نجات جان خود را مدیون فداکاری آتش نشانان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم آتش‌نشانی را از مشاغل سخت و با اجری بالا دانست و گفت: کسی که جان خود را برای نجات جان دیگران به نظر بیاندازد و به مردم نفع برساند، محبوب ترین مردم می شود و پیامبر اکرم (ص) نیز در این خصوص فرموده اند که محبوب ترین شما نزد مردم کسی است که نفع و خیر او به مردم بیشتر باشد.

همچنین آتش پاد داود طالب نژاد، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در سخنانی اظهار داشت: بحث پیشگیری و آموزش بیشتر از تامین تجهیزات برای این سازمان اولویت دارد.

وی یادآور شد: در سال جاری برای تهیه تجهیزات مورد نیاز این سازمان حدود 22 میلیارد هزینه شده است. بر اساس برآورد هزینه ای که داشته ایم، تجهیزات یک آتش نشان شامل چکمه، لباس حریق و غیره حدود 35 میلیون تومان هزینه دارد.

طالب نژاد عنوان کرد: به همت شورای محترم و شهردار کلانشهر تبریز، اخیرا تجهیزات مدرنی به ارزش بیش از سه میلیارد تومان خریداری شده روز هفتم مهر رونمایی خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز به اهمیت بحث آموزش اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ما بحث پیشگیری و آموزش را بیشتر از تامین تجهیزات در اولویت کارهای سازمان قرار داده ایم.

گفتنی است در پایان این دیدار، از کتاب "آموزش یار افتخاری" که از سوی آتش نشانی تبریز با هدف آموزش عمومی شهروندی به ویژه در مقطع دانش آموزان منتشر شده است، رونمایی شد./۹۳۵/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات