۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۸۰۴۸۰
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید؛

کتابخانه های مدارس حوزه علمیه خراسان تجهیز می شوند

مدیر توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش حوزه علمیه خراسان از اختصاص اعتباری در حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه های مدارس حوزه علمیه خبر داد و گفت: پیش بینی این است که این اختصاص براساس درجه بندی و سطح آنها لحاظ می شود.
کتاب کتابخانه

هادی حصاری، مدیر توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از تجهیز کتابخانه های مدارس حوزه علمیه خراسان خبر داد و گفت: براساس رتبه بندی و سطح بندی که شش آیتم در آن مدنظر است که از قبل این آیتم ها در مدارس رصد شده است که تعداد طلاب و سطوح مدرسه و مساحت کتابخانه و کتابدار و دارا بودن نرم افزار ثبت کتابخانه ای از جمله آیتم های رتبه بندی کتابخانه های مدارس حوزه علمیه است، این تجهیز صورت می گیرد.

وی ادامه داد: مدارسی که امتیاز بیشتری کسب کرده باشند سقف بیشتری از حمایت به آنان اختصاص داده می شود که در سال گذشته 116 مدرسه تجهیز شد و امسال پیش بینی این است که بالغ بر 160 مدرسه علمیه در سه استان خراسان رضوی و شمالی و جنوبی و مدارس خواهران و براداران و مدارس تخصصی حوزه بتوانند برای تأمین کتاب های مدنظر به نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه مراجعه و اقلام مورد نیاز خود را تأمین کنند.

حصاری در ادامه از اختصاص اعتباری در حدود 400 میلیون تومان برای تجهیزسازی کتابخانه های مدارس حوزه علمیه خبر داد و گفت: پیش بینی این است که این اختصاص براساس درجه بندی و سطح آنها لحاظ می شود.

مدیر توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به این مطلب که تجهیز کتابخانه های مدارس علمیه سالانه صورت می گیرد، افزود: تلاش شده است که تجهیز کتابخانه به صورت هدفمند انجام شود و کتاب ها براساس سطح تحصیلی مدرسه و نیاز باید تهیه شود و کتاب هایی که مرتبط با آن مدرسه است فراهم می شود.

وی ادامه داد: در واقع مدارس سال به سال با توجه به اینکه طلابی را جذب می کنند و پایه های آنان ارتقا می یابد به همین دلیل به کتاب نیاز دارند تا منابع خودشان را به روز کنند و این برنامه تجهیز همه ساله است و در طول سال این تجهیز نیز صورت می گیرد./934/ت303/ب1

ارسال نظرات