۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۸۰۴۹۵
حجت الاسلام سالک در گفت‌وگو با رسا:

نمی‌گذاریم داغ FATF به پیشانی مجلس دهم بچسبد

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان این که به هیچ عنوان زیر بار قراردادهای استعماری نخواهیم رفت، گفت: نمی‌گذاریم داغ FATF به پیشانی مجلس دهم بچسبد .
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به پیگیری های برخی نمایندگان برای تصویب FATF گفت: ملت با بصیرت و هوشیار ایران ۴۰ سال در مقابل توطئه‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی استکبار جهانی قد خم نکرده است.

وی ادامه داد: قراردادهایی همچون IPC که برای کنترل انرژی، FATF برای کنترل نقل انتقالات مالی، سند 2030 در حوزه آموزش و پرورش، کنترل برای برنامه موشکی و مشابه آن جزو نمونه‌هایی است که مردم ما با هوشیاری کامل در مقابل آن ایستاده است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اشاره تجمعات مختلفی مردمی و دانشجویی برای مخالفت با FATF بیان داشت: عده زیادی از دانشجویان از اقصی نقاط کشور برای اعلام مخالفت خود با لایحه FATF در مقابل مجلس تجمع کرده بودند و بنده نیز بنا به وظیفه خود به میان آنها رفتم. بنده و دوستانم به این دانشجویان اعلام کردیم که به هیچ عنوان زیر بار چنین قراردادهای استعماری نخواهیم رفت.

حجت الاسلام سالک در پاسخ به این پرسش که در مقابل این احتمال که همچون «برجام» این لایحه نیز در 20 دقیقه تصویب شود چه خواهید کرد، اظهار داشت: بنده به خاطر دارم که در بحث پولشویی آقای لاریجانی را خطاب قرار دادم و به وی گفتم که نگران هستیم چنین قراردادهایی همچون بحث برجام در 20 دقیقه تصویب شود. 

وی اضافه کرد: در آن زمان آقای لاریجانی تاکید کرد که برجام دوماه مورد بررسی قرار گرفته بود. به همین دلیل ما نگرانی‌های خود را داریم و تلاش می‌کنیم داغ FATF به پیشانی مجلس دهم نچسبد./۸۵۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات