۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۵۸۰۵۰۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مسؤولان از وعده های اروپایی ها همانند برجام ذوق زده نشوند

نماینده خبرگان با تأکید بر این که نباید با وعده های اروپایی ها همانند برجام ذوق زده شویم، گفت: مسؤولان بدانند هر قدمی که در مذاکرات با طرف اروپایی بر می دارند باید یک نفع ملی داشته باشد.
امام جمعه قائمشهر

به خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مسؤولان شهرستان قائمشهر به سخنرانی اخیر رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: این سخنان رییس جمهور صریح، قاطع و محکم بود.

وی با بیان این که رییس جمهور مقتدرانه مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران را برای سران کشورهای جهان مطرح کرد، افزود: انتظار از رییس جمهور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز چیزی غیر از این نبود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه سخنان خود با بیان این که مواضع دوپهلوی اروپایی ها در موضوع برجام نشان می دهد که آنها در متن همصدا با آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: دولتمردان اروپایی به دنبال متقاعد کردن ما برای مذاکره مجدد هستند که باید هوشیار باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اروپایی ها پس از خروج آمریکا از برجام تنها وعده دادند و به هیچ کدام از آن عمل نکردند، افزود: تنها وعده دادن برای ملت ایران فایده ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که در همین مذاکرات اخیر در حاشیه نشست سازمان ملل نیز اروپایی ها وعده ایجاد سازوکاری جدید در مبادلات تجاری با ایران را داده اند، خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در این سال های اخیر تنها با وعده های توخالی مقامات اروپایی مواجه هستیم.

وی با تأکید براین که نباید با وعده های اروپایی ها همانند برجام ذوق زده شویم، تصریح کرد: مسؤولان ما باید بدانند هر قدمی که در مذاکرات با طرف اروپایی بر می دارند باید یک نفع ملی برای کشورمان و به ویژه ملت ایران داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که غربی ها به دنبال دخالت در امور نظامی و نقش منطقه ای ما هستند، خاطرنشان کرد: همان طور که قبلاً نیز هشدار داده شد مسأله موشکی و همچنین نقش منطقه ای ایران اسلامی یک مسأله کاملاً ملی است و ربطی به هیچ کشوری ندارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط اقتصادی امروز کشور اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه افزایش نرخ ارز در کشور بدون هیچ سازوکار مشخصی انجام می شود، افزود: متأسفانه نظارت در این حوزه ضعیف است و همین عدم نظارت آثار مخربی را بر اقتصاد مردم تحمیل می کند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات