۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۸۰۵۹۵
دبیر ستاد مردمی اربعین در خراسان شمالی:

اربعین حسینی طراحی ائمه اطهار است

دبیر ستاد مردمی اربعین خراسان شمالی گفت: اربعین حسینی ساخته و پرداخته شیعیان دل‌سوخته نیست بلکه طراحی حضرات معصومین(ع) است؛ به‌گونه‌ای که امام حسن عسگری(ع) یکی از نشانه‌های مؤمن را زیارت اربعین می‌داند.
حجت الاسلام افشین فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر، دبیر ستاد مردمی اربعین در خراسان شمالی، امروز در نشست این ستاد اربعین، با اشاره به انجام برنامه‌ریزی لازم برای تشکیل اجتماعات محرم، اظهار کرد: در این راستا پیشنهادهای ستاد مردمی به‌صورت کامل از سمت صداوسیمای استان پذیرفته شده و این رسانه خود را خادم حسین در اربعین دانست.

وی افزود: امیدواریم با این اقدام شور مهربانی که در اربعین توسط هم استانی‌ها در مسیر اربعین متجلی شده و خدماتی که عتبات عالیات به زائران داده می‌شود انعکاس رسانه‌ای مناسبی داشته باشد.

حجت‌الاسلام افشین فر اضافه کرد: با همکاری مردم و نهادهای مختلف و تشریک مساعی اربعین امسال همایش پرشور و شعوری خواهد بود و افتخار دیگری برای مردم استان رقم می‌خورد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اربعین حسینی، اظهار کرد: هیچ معصومی عزای اربعین ندارد و ما تنها برای اباعبدالله الحسین (ع) اربعین می‌گیریم.

حجت‌الاسلام افشین فر خاطرنشان کرد: اربعین حسینی ساخته و پرداخته شیعیان دل‌سوخته نیست بلکه طراحی حضرات معصومین (ع) است؛ به‌گونه‌ای که امام حسن عسگری (ع) آخرین حجت قبل از حجت بن الحسن (عج)، می‌فرماید: «علامات المؤمن خمس: صلاة الخمسین و زیارة الأربعین و التختّم فی الیمین و تعفیر الجبین و الجهر ببسم الله الرّحمن الرّحیم».

وی ادامه داد: این امام همام می‌فرمایند: نشانه‌های مؤمن و شیعه، پنج چیز است: اقامه نمازِ پنجاه و یک رکعت، زیارت اربعین حسینی، انگشتر در دست راست کردن، سجده بر خاک و بلند گفتن بسم الله که همه این حدیث نشان‌دهنده ارزش والای زیارت اربعین حسینی است.

حجت‌الاسلام افشین فر گفت: زیارت اربعین در دل تاریخ جای دارد و فقها و شیعیان به آن اهتمام می‌ورزند؛ به‌گونه‌ای که در دوره مرحوم شیخ طوسی، این عالم قبرستان شیعیان کوفه را به‌عنوان شهر انتخاب می‌کند و نجف اشرف تأسیس می‌شود و بعد به اربعین به‌صورت ویژه توجه می‌شود.

وی افزود: در دفاع مقدس ما 250 هزار شهید دادیم و یک میلیون نفر از آن‌ها را کشتیم و دو برابر و نیم از آن‌ها اسیر گرفتیم؛ اما همین مردم عراق امروز ما را در خانه‌های خود پذیرایی می‌کنند که این اتفاق در دنیا پدیده نادری است؛ ازاین‌رو باید گفت اربعین پدیده تاریخی است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات