۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۵۸۰۸۰۲
یادداشت؛

زبان سخن گفتن با شما همین است

احتمالاً اگر صوت سخنرانی‌های امام راحل را به نحوی تغییر بدهیم که هویت گوینده مشخص نباشد و بعد مسؤولان کنونی دولت را در گوشه‌ای جمع کنیم و آن سخنان را برای آنها پخش ‌کنیم، به ‌احتمال قریب ‌به ‌یقین با واکنش‌های تند برخی از آنها مواجه خواهیم شد.
امام خمینی

به گزارش خبرگزاری رسا، احتمالاً اگر صوت سخنرانی‌های امام راحل را به نحوی تغییر بدهیم که هویت گوینده مشخص نباشد و بعد مسؤولان کنونی دولت را در گوشه‌ای جمع کنیم و آن سخنان را برای آنها پخش ‌کنیم، به ‌احتمال قریب ‌به ‌یقین با واکنش‌های تند، هیستریک و توهین‌آمیز برخی از آنها مواجه خواهیم شد.

به ‌احتمال بسیار زیاد سرآمد این افراد جناب قاضی‌زاده‌هاشمی خواهند بود و با اختلاف کمی از ایشان جناب آخوندی. چه اینکه این روزها هر آنچه برآمده از فکر و ایده‌ها و ارزش‌هایی باشد که خمینی کبیر به دنبال آنها بود و بر آنها تأکید داشت، به‌نوعی با چپ‌روی- از نوع ناسزاگونه‌اش!- یکسان انگاشته می‌شود و کوچک‌ترین نقدها به زیست‌بوم مسؤولان با برچسب‌های سنگین فرقانیسم برابر می‌شود.

احتمالاً پس از پخش نوار سخنان امام، یکی مدعی ‌شود سخنران ناشناسی که حرف‌هایش را شنیده است به ‌احتمال‌ زیاد متمایل به چپ‌هایی است که سر از دامان صدام درآوردند و این فرد اگر خودش را اصلاح نکند باید منتظر حضور او در جمع اصحاب گروهک فرقان هم باشیم. دیگری هم به ‌احتمال ‌زیاد ضبط‌صوت را بر سر ما خرد خواهد کرد و با آن چشم‌های از حدقه بیرون زده‌اش یک نگاه ارباب به رعیتی عاقل اندر سفیه‏واری به ما خواهد انداخت و چند فحش چهارواداری نثار خواهد کرد.

واکنش آن دیگری هم به نظر نگارنده به قرب و بعد زمان پخش سخنرانی با زمان انعقاد برجام مرتبط خواهد بود. اگر روزهای اول پس از انعقاد برجام باشد به ‌احتمال‌ زیاد صاحب سخن را به اعماق جهنم هدایت و اگر این روزها باشد به ‌احتمال ‌زیاد دعوت به صبر و تحمل بیشتر و عدم تکرار مکررات می‌کردند.

این روزگار ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که روزی یک ملت برای دستیابی به آنها خون می‌دادند و امروز کسانی که از قبل همان آرمان‌ها به مقامی رسیده‌اند به هیچ می‌گیرندشان. بله، مردم ایران سال 57 برای هر چه انقلاب کرده باشند برای این نبوده است که عده‌ای با احساس برتری و تفوق محتوا و خدشه‌ناپذیر، بر آنها حکمرانی کنند. این مدل حکمرانان را که قبل از انقلاب به وفور داشتند.

ای همه دولتمردان محترم و نامحترمی که خود را طلبکار این ملت می‌دانید و به‌خاطر خدمات ارزنده‌ای که به آنها داشته‌اید، طوق بدهکاری را بی‌وقفه بر گردن آنها و فرزندان‌شان می‌اندازید، آنهایی که خون‌شان را پای پاسداری از انقلاب تقدیم کردند، اگر بودند و می‌شنیدند نصایح مشفقانه یکی مانند خودشان آن هم یک دانشجو که جسارت، صراحت و آرمان‌خواهی ویژگی ذاتی اوست، به چپ‌روی و فرقانیسم تعبیر می‌شود، با شما چه می‌کردند؟! چه بر سر این مردم آمده است که شما بر آنها حاکم شده‌اید؟! به‌راستی شما عقوبت کدام گناه مردم ایرانید؟! حضور شما در رأس امور این کشور اگر عذاب الهی نیست پس چه می‌تواند باشد؟!

کدام خادمی است که چنین به مخدومان خود برتری جوید و تحقیرشان کند و هرگاه سرحال بود و حس بذله‌گویی داشت، دست‌شان بیندازد و به ریش‌شان بخندد؟! کجای دنیا اینگونه است که چند هزار میلیارد تومان از منابع کمیاب ملی در اختیار طرح بی‌دروپیکری قرار بگیرد که تنها حسن آن مشروع‌‌سازی هر چه بیشتر نظام درمان تجاری برای عده‌ای خاص از پزشکان است؛ طرحی که حالا که گندش درآمده و باعث به ورشکستگی کشیده شدن سازمان‌های بیمه‌گر شده است، مجری آن به هر دری بزند که پیش از فروپاشی کاملش خود را از زیر آوار آن نجات دهد. کجا می‌خواهید بروید جناب قاضی‌زاده‌هاشمی، بایستید و ببینید مدیریت شما چه بر سر مردم آورده است. وزیر عزیز، در این روزها که شما عمدی بغض‌آلود در تحقیر هر که بر سر راه‌تان قرار می‌گیرد دارید، زبان سخن گفتن با شما همین چیزی است که می‌بینید؛ زبانی بدون تعارف و رودربایستی./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: وطن امروز

ارسال نظرات