۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۸۰۸۲۰
دبیر شورای زکات خراسان شمالی:

میزان پرداخت زکات در خراسان شمالی ۳۳ درصد بیشتر شد

دبیر شورای زکات خراسان شمالی از افزایش ۳۳ درصدی میزان پرداخت زکات در استان در طی شش‌ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
زکات خیلی نیست، اما به اندازه فقرا هست

عباس اهرابی اصیلی، دبیر شورای زکات خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از افزایش 33 درصدی پرداخت زکات در استان خبر داد و افزود: پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان طی 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به این‌که طی 6 ماه نخست امسال 8 میلیارد و 770 میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد، اظهار کرد: طبق برنامه هدف‌گذاری شده پیش‌بینی می‌شد پنج میلیارد و 250 میلیون تومان زکات طی این مدت در استان جمع‌آوری شود.

اهرابی اصیلی افزود: سال گذشته در همین مدت شش میلیارد و 578 میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی با اشاره به این‌که برنامه‌های بخش زکات 167 درصد رشد داشت، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده بین نیازمندان توزیع و بخشی درزمینهٔ فعالیت‌های عمرانی هزینه خواهد شد.

اهرابی اصیلی ادامه داد: از محل زکات جمع‌آوری‌شده در خراسان شمالی 114 طرح عمرانی در حال اجرا است که شامل ساخت، تکمیل و مرمت مساجد، حسینیه‌ها و حوزه‌های علمیه، مسکن نیازمندان و محرومان به‌ویژه ایتام است.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی امسال 60 درصد زکات جمع‌آوری‌شده در استان برای رفع مشکلات محرومان و 40 درصد آن‌هم در قالب اجرای طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

اهرابی اصیلی خاطرنشان کرد: اهمیت پرداخت زکات، فرهنگ‌سازی و ترویج این فرهنگ حسنه در جامعه امری مهم و ضروری است که باید بیش‌ازپیش در بین آحاد جامعه گسترش یابد./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات