۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۸۱۰۷۶

قابلیت نرم افزارهای امامت و ولایت مرکز کامپیوتری نور

حجت الاسلام بهرامی گفت: با هدف انسجام بخشی به کتب تاریخی، نرم افزاری با عنوان دانش نامه تاریخ تشیع تولید شد که در ادامه حرکت نجاشی و شیخ طوسی در پاسخ به شبهات علیه مذهب شیعه تعریف می‌شود.
حجت الاسلام بهرامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین بهرامی مدیر بخش احادیث مرکز علوم اسلامی نور در مراسم رونمایی از نرم‌افزارهای اسلامی در حوزه امامت و ولایت، با اشاره به فعالیت‌های مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور، اظهار داشت: امروز بنا است که سه نرم‌افزار در حوزه امامت و ولایت رونمایی و به مخاطبان عرضه شود.

مرکز اسلامی نور در خدمت نشر معارف اهل‌بیت(ع)

وی ادامه داد: اگرچه مجموعه تولیداتی که در این سال‌ها در مرکز علوم اسلامی تولید شده است، همه در خدمت نشر و در موضوع امامت و ولایت بوده، اما امروز موضوعاتی رونمایی می‌شود که مستقیما به حوزه امامت و ولایت مرتبط است.

مدیر بخش احادیث مرکز نور عنوان کرد: نسخه جدید این کتاب‌خانه بیش از 1122 جلد در 555 عنوان کتاب را در خود جای داده است که عمده کتاب‌های امامت و ولایت را شامل می‌شود.

وی افزود: مباحث کلام شیعی و ادله روایی و قرآنی امامت، نقد و پاسخ به شبهات امامت، فضایل، مقامات و خصائص اهل‌بیت(ع)، نقد مبانی و دیدگاه اهل سنت در حوزه امامت و کتاب‌هایی که در حوزه فقه و کلام تطبیقی شیعه هستند در این نرم‌افزار گردآوری شده است.

اهمیت بحث مالکیت معنوی برای مرکز نور

حجت الاسلام بهرامی با تأکید بر اهمیت بحث مالکیت معنوی برای مؤسسه علوم اسلامی کامپیوتری نور بیان کرد: جلب رضایت مؤلفان، نویسندگان یا ناشرانی که حق انتشار یک کتاب را در اختیار دارند، چالشی است که در این زمینه با آن مواجه هستیم.

وی ادامه داد: وقتی کار پژوهشی انجام می‌شود، خیلی اوقات از سوی مخاطبان تصور می‌شود که کلیه مباحث و منابع آن مورد بررسی قرار گرفته به نحوی که چیزی از قلم نیفتاده است، اما گاهی اوقات، انحصار عرضه برخی منابع در اختیار افرادی می‌باشد که اجازه عرضه نرم‌افزاری آن را نمی‌دهند.

مدیر بخش احادیث مرکز نور مطرح کرد: نسخه‌های جدید نرم‌افزارهای روی میزی یا دسکتاپ مرکز نور با تحول جدیدی روبروی شده که محدودیت‌های قبلی آن برطرف شده است.

وی بیان کرد: در دوره اخیر و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب به رهبری امام راحل، توجه به تشیع در محافل‌ علمی و در دانشگاه‌ها جهان بیشتر شده است و عدم انسجام و توجه به دسته‌بندی کتب تاریخی شیعی باعث سوء استفاده برخی جریان‌ها از این موضوع شده بود، از این رو نیاز به فعالیت دوچندان در این زمینه حس می‌شد.

حجت الاسلام بهرامی افزود: با هدف انسجام بخشی به کتب تاریخی، نرم افزاری با عنوان دانش نامه تاریخ تشیع تولید شد که در ادامه حرکت نجاشی و شیخ طوسی در پاسخ به شبهات علیه مذهب شیعه تعریف می‌شود./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات