۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۸۱۱۵۶
دبير جامعه روحانيت كاشان:

آمریکا با تأسیس شبكه های ماهواره اي به دنبال اختلاف بين مسلمانان است

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: آمريكا با تأسيس دو شبكه ماهواري شيعه و سني و توهين به مقدسات مسلمانان در اين دو شبكه از سوي سخنرانان و مادحين وابسته به دنبال ايجاد شكاف و اختلاف بين شيعه و سني است.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل پنجشنبه شب در مراسم عزاداري هيات انصار حسيني مسجد عربي در ادامه شرح خطبه متقين اميرمومنان(ع) گفت: امروز برخي با مطرح كردن اين موضوع كه در مجلس امام حسين(ع) صحبت از سياست نكنيد عزاداري ها را از محتوا خارج مي كنند.

وي افزود: اين افراد اينگونه مطرح مي كنند كه تنها به ويژگيهاي اخلاقي و اجتماعي و حوادث قبل و بعد از كربلا بايد پرداخته شود و كاري به اينكه امام حسين و شمر و عمر سعد زمان چه كسي است نداشته باشيد و تنها شمر و عمرسعدهاي 1400 سال قبل را لعن و نفرين كنيد.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: اين افراد مي گويند بالاي منبر مرگ به اسرائيل و آمريكا نگوييد تا ما را تحريم نكنند، اين همان حرف رژيم طاغوت پهلوي  است كه هزينه روضه خواني را پرداخت مي كرد و مي گفت كاري به آمريكا و اسرائيل نداشته باشيد چون امام حسين(ع) به شهادت رسيد تا مجالس روضه خواني برگزار شود.

وي با اشاره به اينكه روضه خواني براي مشخص شدن تكليف ما است، يادآور شد: امروز دشمن تلاش مي كند تا ويژگي ضد استعماري هيئات مذهبي را بگيرد و براي رسيدن به اين هدف به برخي از روحانيان و مادحين هزينه هاي كلاني پرداخت مي كند تا آنها از انقلاب حرفي نزنند و مرگ بر آمريكا و اسرائيل نگويند و به اركان انقلاب دعا نكنند.

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: امروز دشمن براي هيات هاي انگليسي و عمامه هاي انگليسي و مداحان انگليسي هزينه مي كند و با وجود تأكيد رهبر معظم انقلاب بر عدم توهين به مقدسات اهل سنت اما اين افراد آن را جزو شعار ديني مي دانند تا آمريكا از اين جريان بهره برداري مي كند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: آمريكا با تأسيس دو شبكه ماهواري شيعه و سني و توهين به مقدسات آنها در اين دو شبكه از سوي سخنرانان و مادحين وابسته به دنبال ايجاد شكاف و رخنه و اختلاف بين شيعه و سني است.  

به گفته وي، برخي نيز با تصويربرداري از مراسم هايي كه به مقدسات اهل تسنن توهين مي شود آن را منتشر مي كنند و سبب اختلاف مي شوند.

وي افزود: امروز حرف هر سخنران منبري را كه دشمن از آن سوء استفاده كند حتي اگر حرف حق باشد حرف باطل و حرامي است چرا كه قرآن مي فرمايد، «لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» بايد كارى كرد كه كفّار از سلطه بر مؤمنان براى هميشه مأيوس باشند.

حجت الاسلام شاه فضل اظهار داشت: امروز برخي به بهانه عزاداري امام حسين(ع) و ائمه اطهار(ع) با توهين به مقدسات اهل تسنن و اختلاف بين شيعه و سني زمينه تسلط آمريكا را بر مسلمانان فراهم مي كنند.

دبير جامعه روحانيت كاشان يادآور شد: امام خميني 40 سال قبل با دست خالي در برابر بزرگترين قدرت زمان ايستاد و با شجاعت اعلام كرد آمريكا هيچ غلطي نمي تواند و اين در حالي است كه امروز رييس جمهور روسيه جرأت چنين حرفي ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: آمريكا 40 سال قبل كه از انقلاب اسلامي سيلي محكمي را دريافت كرد ايران را تهديد به نابودي كرد، اما بعد از چهل سال هيچ غلطي نتوانسته بكند و مردم ايران با وجود همه مشكلات روز به روز مقاوم تر و آمريكا روز به روز ضعيف تر شده به طوريكه اخيرا در شوراي امنيت همه رييس جمهور آمريكا را به سخره گرفتند و به او خنديدند.

وي افزود: نشان دادن يك گاوداري در تهران به عنوان يك سايت هسته اي از سوي نتانياهو نخست وزير اسرائيل غاصب نشان دهنده اوج ذلت و حقارت آمريكا و اسرائيل در برابر ملت قهرمان ايران است و بيانگر اين حقيقت است كه ايران قدرتمند تر از چهل سال قبل شده اما آمريكا و اسرائيل ضعيف تر و حقيرتر شده اند.

دبير جامعه روحانيت كاشان يادآور شد: رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، ما آمريكا را سال 57 از ايران بيرون انداختيم و امروز هم از منطقه بيرون انداخته ايم و امروز آمريكا ديگر در عراق و سوريه و يمن جايگاهي ندارد و مهمترين منطقه استراتژيك جهان امروز در اختيار جمهوري اسلامي ايران است.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: امروز در عين حاليكه جهان تحريم هاي ايران را شكننده و فلج كننده تعبير كرده است اما از اينكه جمهوري اسلامي ايران روز به روز بر اقتدارش افزوده شده متعجب شده اند.

وي در ادامه به دشمنان داخلي و خارجي ايران اشاره كرد و افزود: از دشمن خارجي نبايد انتظار دوستي داشت چرا كه تكليف دشمن خارجي مشخص است، اما دشمنان داخلي كه به نظام ضربه مي زنند نتيجه عدم بي دقتي ما در انتخابات است كه امروز اين افراد به حمايت از حقوق بگيران نجومي آنها را ذخيره هاي انقلاب معرفي مي كنند./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات