۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۸۱۲۹۶

طرح ۵ ماده‌ای دبیرکل «جهاد اسلامی» برای پایان دادن به اختلافات فلسطینی

دبیرکل جدید جهاد اسلامی برای پایان دادن به بن‌بست کنونی و در راستای آشتی ملی فلسطین، طرحی پنج‌ ماده‌ای ارائه داد.
«زیاد النخاله» دبیرکل جدید جهاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، «زیاد النخاله» دبیرکل جدید جهاد اسلامی در اولین سخنرانی خود از زمانی که به عنوان دبیرکل جهاد اسلامی انتخاب شده، طرحی چند بندی برای آشتی ملی ارائه کرد و آن را «پل عبور آشتی» نامید.

بر اساس گزارش «فلسطین‌الیوم»، النخاله تأکید کرد این جنبش برای خروج از حالت بن‌بست کنونی به بندهای ده‌گانه‌ای که «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل سابق جهاد اسلامی در سال 2016 ارائه داده پایبند است.

وی در ادامه طرح پنج ماده‌ای خود به شرح زیر را ارائه کرد:

1- بر شمردن «آشتی» به عنوان اولویتی ملی در نبرد با دشمن. این آشتی، کلیدی برای پشت سر گذاشتن اختلافات و درگیری‌ها در داخل جامعه فلسطینی است.

2- بازگرداندن منافع ملی در راستای منافع کل فلسطین. همه ملت فلسطین قربانی این اختلافات هستند.

3- کمیته مقدماتی را که در تاریخ 10 ژانویه 2017 در بیروت نشستی برگزار کردیم، به برگزاری نشستی در قاهره و تلاش برای حل تمام اختلافات فرامی‌خوانیم.

4- تأکید قوای مقاومت بر اینکه آتش‌بس، ما را ملزم به عدم دفاع از ملت نمی‌کند و به سمت توافق‌های سیاسی با دشمن نخواهیم رفت، ما با برادران مصری فقط درباره راه‌های پایان محاصره صحبت می‌کنیم، این گزینه به خاطر مسؤولیت ملی ماست و از موضع ضعف میدانی نیست.

5- همه باید به مقاومت در تمام انواع آن پایبند باشند و این در کرانه باختری و قدس نیز برای مقابله با معامله قرن ممکن است، طرحی که در راستای تسویه بخش باقی مانده از مسأله فلسطین و پایان دادن به حقوق ما برای همیشه است.

النخاله تأکید کرد مقاومت قادر است شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه را به محیطی غیرقابل زندگی تبدیل کند. قوای مقاومت و در رأس آنها «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد) و «گردان‌های القسام» (شاخه نظامی حماس) به سکوت خود ادامه نخواهند داد و در زمان مناسب وارد عمل خواهند شد.

اختلافات فتح با دیگر گروه‌های فلسطینی بویژه حماس با وجود تمام تلاش‌های مصر برای حل آن تا کنون بی‌نتیجه مانده و  تشکیلات خودگردان از قصد خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه نوار غزه خبر داده است./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات