۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۸۱۵۳۵
حجت الاسلام هاشمی نژاد:

هزینه‌ها نباید مانع حضور زائران در پیاده روی اربعین شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اباعبدالله الحسین(ع) مصداق واقعی رحمت واسعه خداوند است، گفت: خداوند به خاطر امام حسین به ما روزی می‌دهد بنابراین کسی نباید به بهانه هزینه از راهپیمایی اربعین غافل شود.
حجت الاسلام هاشمی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هاشمی نژاد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات حاج مسلم هادیان گفت: زیارت جامعه کبیره افضل همه زیارتنامه‌ها است.

وی افزود: زیارت جامعه کبیره دارای مضامین بسیار بلندی است که علامه مجلسی درباره آن نقل می‌کنند قبل از ورود به زیارت جامعه کبیره ابتدا صد مرتبه تکبیرةالاحرام بگویید تا در مواجهه با مضامین جامعه دچار غلو نشوید.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با تاکید براینکه جایگاه ائمه اطهار(ع) بسیار رفیع است اما کسی حق ندارد برای آن بزرگان مقام ربوبیت قائل شود، ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ انسان به هر مقدار که می‌خواهد می‌تواند در عظمت و بزرگی اهل بیت(ع) صحبت کند ولی هرگز قادر نخواهد بود به جایگاه آنان معرفت پیدا کند.

استاد حوزه علمیه زیارت جامعه کبیره را یادگار امام هادی(ع) بیان کرد و اظهار داشت: در تشرفی که علامه مجلسی به محضر امام زمان(عج) داشتند حضرت فرمودند: جامعه زیارت خوبی است؛ در این زیارت آمده همه ذرات وجودی اشیاء در حیطه و اختیار زوات مقدسه معصومین(ع) است.

وی افزود: ائمه اطهار(ع) از نظر علمی به همه کائنات علم دارند و از نظر قدرت همه هستی مطیع آن بزرگان هستند. روایت است خداوند هیچ شیئی را خلق نکرد مگر آن که به او امر شد مطیع فرزندان حضرت فاطمه(س) باشد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان اینکه اراده اهل بیت(ع) اراده خداوند است، گفت: هر آن چه اهل بیت(ع) اراده کنند همان می‌شود، تمام مقدرات و مشیت‌های الهی به خانه معصومین نازل و سپس از خانه آن بزرگان برای مخلوقات صادر می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به پیاده روی اربعین، خاطرنشان کرد: کسانی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) مشرف می‌شوند براساس روایات برای هر قدم هزار گناه بخشیده و هزار ثواب برای آن زائر به ثبت می‌رسد.

وی افزود: خداوند به واسطه امام حسین(ع) به ما روزی می‌دهد بنابراین اباعبدالله الحسین(ع) مصداق واقعی رحمت واسعه خداوند است و نباید به خاطر هزینه از راهپیمایی اربعین غافل شویم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات