۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۸۲۲۷۷
استاد حوزه علمیه:

روحانیان مبلغ سفیران کربلا و عاشورا هستند

استاد حوزه علمیه گفت: مبلغان مذهبی سفیران کربلا و پیام‌رسانان عاشورا برای آحاد جامعه بوده و هیئات مذهبی و مداحان حماسه‌سازان و سرایندگان مرثیه بر سالار شهیدان هستند که لیاقت دارند مظلومیت اباعبدالله(ع) و اهداف مقدس نهضت کربلا را به جامعه منتقل کنند.
عاشورا

حجت‌الاسلام حجت‌الله شیرمحمدیان، استاد حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به جایگاه و اهمیت زیارت اربعین در منابع دینی، اربعین حسینی را امتداد نهضت حسینی دانست و اظهار کرد: در اربعین حسینی حضور باشکوه هیئت‌های مذهبی بیان‌کننده احیای فرمان‌های الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: بر این اساس حضور در اربعین حسینی و تجدید میثاق با قیام امام حسین (ع) می‌تواند ندای امر به معروف را زنده نگاه دارند.

حجت‌الاسلام شیرمحمدیان با اشاره به حرکت کاروان‌های پیاده اربعین حسینی و کاروان‌های پیاده حرم رضوی، تصریح کرد: درواقع مبلغان مذهبی سفیران کربلا و پیام‌رسانان عاشورا برای آحاد جامعه و هیئات مذهبی و مداحان حماسه‌سازان و سرایندگان مرثیه بر سالار شهیدان هستند که لیاقت دارند مظلومیت اباعبدالله (ع) و اهداف مقدس نهضت کربلا را به جامعه منتقل کنند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: باید روحانیان و مداحان قدر این منزلت والا را دانسته و این افتخار و این مدال گران‌بها را در پیام‌رسانی عاشورا پاس دارند.

وی افزود: حضور جوانان و نوجوانان در این کاروان‌ها تجلی‌گر معصومین (ع) در اسارت بعد از واقعه عاشورا است.

حجت‌الاسلام شیرمحمدیان بر لزوم پیروی از ولایت فقیه و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب در اربعین حسینی تأکید کرد./9314//۳۰۳/خ

 

ارسال نظرات