۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۸۲۵۵۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

همایش سه ساله های حسینی، خدمات رسانی سه موکب خراسان شمالی به زائران اربعین و پایان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار همایش سه ساله های حسینی در سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، دختر سه ساله امام حسین (ع) در آستان امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار شد.

در این مراسم معنوی مادران و کودکان آن ها حضور پرشوری داشتند و از برنامه های فرهنگی و مذهبی که به همین مناسبت برگزار شد، بهره مند شدند.

3 موکب استان به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند

جانشین ستاد اربعین خراسان شمالی در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی با بیان این که سه موکب خراسان شمالی به زائران اربعین خدمات می دهند، افزود: یک موکب در مرز مهران با ظرفیت 5 هزار نفر به زائران کمک ارائه خواهد داد.

محمود ثمینی اعلام کرد: در داخل عراق موکب اصحاب خراسانی با مسئولیت شهرهای بجنورد، اسفراین و جاجرم با ظرفیت 3 هزار و 500 زائر و موکب قمر بنی هاشم(ع) با مسئولیت شهرستان های گرمه و مانه و سملقان در کربلا با ظرفیت هزار و  500 نفر به زائران خدمات رسانی و صبحانه، ناهار و شام و محل اسکان برای آن ها فراهم خواهند کرد.

وی ادامه داد: خدمه این موکب ها 450 نفر  هستند و از زائران انتظار داریم وحدت را حفظ کنند و از حرف‌هایی که بوی تفرقه می‌دهد دوری کنند و همچنین زائران باید از قوانین عراق مطلع باشند و به آن ها عمل کنند.

پایان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی

مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی عصر روز گذشته در بجنورد به کارش پایان داد و برگزیدگان خود را شناخت.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در مراسم افتتاحیه این جشنواره با بیان این که 240 اثر به این جشنواره رسید که 78 اثر مربوط به بخش جشنواره سنتی و 162 اثر مربوط به بخش 90 ثانیه است، اظهار کرد: از 78 اثر بخش سنتی 30 اثر در مرحله استانی به رقابت پرداختند که در نهایت 11 اثر به جشنواره منطقه ای راه پیدا کرد.

«منیرصادقی» با بیان این که آثار این دوره از جشنواره را «هما غلام زاده»، «محمد مهنانی» و «محمد تقی ابراهیمیان» داوری کردند، افزود: کانون پرورش فکری، موثرترین نهادی است که تلاش های مجدانه ای می کند تا چراغ قصه گویی روشن نگه داشته شود.وی گفت: شرکت کنندگان در این دوره می توانند نسبت به آرا  اعتراض شان را اعلام کنند.

میزبانی از زائران اربعین در مهران

«روحانی»معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار شیروان در جلسه هماهنگی ستاد اربعین شیروان که با حضور مسئولان ستاد اربعین شهرستان های راز و جرگلان و فاروج برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات اولیه برای میزبانی از زائران اربعین در موکب خراسان شمالی در مرز مهران انجام شده است.

وی افزود: خراسان شمالی دو موکب در خاک عراق و در مرز مهران دارد که برپایی موکب مرز مهران با نام شهدای خراسان شمالی بر عهده شهرستان های شیروان، راز و جرگلان و فاروج است./9314//۲۰۴/خ

ارسال نظرات