۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۸۲۸۵۰
امام جمعه همدان:

راهپیمایی اربعین مانور قدرت اسلام است

آیت الله طه محمدی گفت: اربعین پیروزی اسلام و شکست ذلت بار دشمن است چرا که اهل بیت پس از آزادی از اسارت، فاتحانه به کربلا برگشتند.
نماز جمعه همدان نماز جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با تاکید بر برگزاری با شکوه مراسم اربعین خاطر نشان کرد: اربعین را باید در تمام ابعاد برای مردم شرح دهیم و نباید تنها در یک بعد آن را ببینیم.

وی با اشاره به ویژگی های مومن در احادیث اهل بیت اظهار داشت: مومن دارای پنج علامت است، خواندن 51 رکعت نماز در شبانه روز، زیارت اربعین امام حسین (ع)، گفتن بسم الله با صدای بلند، انداختن انگشتر به دست راست و قرار دادن گونه بر خاک بعد از سجده شکر پس از نماز.

آیت الله طه محمدی برخی از این علامت ها را دارای ابعاد سیاسی دانست و گفت: شروع هر کاری باید با گفتن بسم الله همراه باشد در غیر اینصورت آن کار ناقص است اما مخالفان حضرت علی (ع) برای دشمنی با حضرت یا بسم الله آرام می گویند یا اصلا نمی گویند.

وی ادامه داد: این جز دین نیست بلکه مخالفت با ولی خدا است البته نسل الان کمتر دلیل این دشمنی ها را می دانند و فقط به دلیل پیروی کردن از پدران خود این کار را انجام می دهند.

امام جمعه همدان یادآور شد: کتاب مفاتیح دارای انواع زیارتهای امام حسین (ع) است اما این موضوع باید بررسی شود که چرا زیارت اربعین امام حسین این جایگاه را پیدا کرده است و یکی از 5 علامت مومن است.

وی افزود: زیارت اربعین آرم و نماد شیعه گری است حال و هوا و رنگ و بوی زیارت اربعین امام حسین (ع) آن را از دیگر زیارت های حضرت متفاوت ساخته است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان عدد 40 را دارای نقش تعیین کننده عنوان و تصریح کرد: اگر بنده مومن خداوند 40 روز عزم راسخ داشته باشد و برای انجام کاری در جهت رضای خدا همت گمارد پروردگار آن حقیقت را بر قلب او روشن خواهد کرد.

وی ادامه داد: در زیارت های دیگر فقط بعد مظلومیت آل الله را می خوانیم اما در زیارت اربعین امام حسین، زیارت پیروزمندانه اهل بیت را مرور و قرائت می کنیم.

آیت الله طه محمدی راهپیمایی بیست میلیونی اربعین را مانور قدرت نامید و بیان داشت: اربعین پیروزی اسلام و شکست ذلت بار دشمن است چرا که اهل بیت پس از آزادی از اسارت، فاتحانه به کربلا برگشتند.

وی به سخنان حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: سخنان طوفانی حضرت زینب توانست بنی امیه را در هم بکوبد و حقانیت اهل بیت را به کرسی بنشاند که نتیجه آن را امروز نیز می بینیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه به نقشه های استکبار در داخل کشور پرداخت و یادآور شد: 40 سال معاویه بر روی فرهنگ مردم شام کار کرد تا بتواند لباس باطل را بر تن حق کند و در نهایت مردم را فریب دهد.

وی ادامه داد: همانند کاری که دشمن امروز در فضای مجازی با ایجاد تفرقه و دشمنی در داخل کشور به راه انداخته است لذا این وظیفه مسؤولان است که با روشنگری نگذارند استکبار به اهداف خود برسند.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به فراخوان الگوی پیشرفت ایران در پنجاه سال آینده توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: همه آحاد مردم خصوصا علمای قم موظف به تبیین این الگو هستند تا در بحران ها و مسائل آینده مشکلی ایجاد نشود./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات