۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۸۳۰۶۲
رييس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

مواکب معرفتی از سوی شیعیان راه اندازی شود

حجت الاسلام سپهر گفت: از سوی دیگر دستگاه های دینی و فرهنگی شیعه باید موکب های معرفتی برای ارتقای سطح معرفتی زوار از اهل البیت(ع) مورد توجه قرار گیرد.
مغناطیس

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رييس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بيان اينكه خوزستان دروازه گذر زائران حسینی و خوزستانی ها میزبانان حسینی هستند، اظهار داشت: اربعین امام حسین(ع) از جایگاه بالایی در آموزه های دینی برخوردار است ضمن اینکه خود واژه اربعین در آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) و چله نشینی های دینی، زهد و ختم ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه امام حسین(ع) تنها معصوم برخوردار از اربعین است، تصریح کرد: پیام حیات اسلام، مبارزه با ظلم و استکبار، دفاع از اسلام از خطر تحریف، امر به معروف و نهی از منکر، عزت و شهادت در راه خدا در قیام سالار شهیدان نهفته است.

این مقام مسؤول به چندی از روایات معصومین درباره اهمیت زیارت امام حسین(ع) اشاره کرد و ادامه داد: معصومین اهتمام ویژه ای به زیارت امام حسین(ع) داشتند تا آنجا که یکی از شاخص ترین علائم شیعه برای مؤمن زیارت حسین(ع) در اربعین است.

حجت الاسلام سپهر، زیارت امام حسین(ع) را از شاخص های اعتقادی به ولایت و امامت برشمرد و گفت: با تأسیس انقلاب اسلامی، امروزه حکومت اسلامی را با محوریت مرجعیت در عراق شاهد هستیم؛ از این رو شاهد برگزاری اربعین مدنظر معصومین می باشیم.

وی با بیان اینکه اربعین حرکتی بزرگ و محشر معنوی حسینی در تاریخ بشریت است، افزود: اربعین مهمترین همایش معنوی در طول تاریخ بشریت از لحاظ کمی و کیفی است چرا که شاهد حضور مسلمان و غیرمسلمان از همه اقصی نقاط جهان هستیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان بر ضرورت آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی اربعین تأکید کرد و گفت: متولیان امر، باید توقعات مراجع تقلید را درباره این امر تأمین و اجازه ندهند که اربعین درگیر تحریف ها شود و دولت های ایران و عراق و شیعیان تلاش کنند تا اربعین اثرگذاری خود را همچون خورشید داشته باشد.

این مقام مسؤول به تلاش های شیعه انگلیسی برای فتنه انگیزی در ایام اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: متولیان امر، موکب داران و خادمان به چنین مسائلی توجه داشته باشند؛ از سوی دیگر دستگاه های دینی و فرهنگی شیعه باید موکب های معرفتی برای ارتقای سطح معرفتی زوار از اهل البیت(ع) مورد توجه قرار گیرد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات