۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۸۳۰۹۶
استاد حوزه علمیه:

میل به خوبی ها از مهمترین شاخصه های عزاداران اباعبدالله الحسین است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین علیه السلام منشأ تمام خوبی و خیرات است، گفت: میل به خوبی ها از مهمترین شاخصه های عزاداران اباعبدالله حسین(ع) است.
حجت السالام عابدینی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) اشتیاق و مشتاق شدن به خیرات و خوبی ها را از مهم ترین شاخصه های حضور در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد و گفت: قیام حسینی سرمنشأ تمام خوبی ها است و امام حسین (ع) برای اقامه تمام نیکی ها و خیرات قیام کردند؛ بر همین اساس کسی که در عزای ایشان شرکت می کند و خود را محب امام حسین(ع) می داند باید مانند امام مشتاق خوبی ها و خیرات باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مرید مکتب حسینی همواره در مقابل بدی و ستم ایستادگی می کند؛ زیرا ماهیت قیام حسینی ظلم ستیزی است.

وی تصریح کرد: اگر کسی در مراسم عزای اباعبدالله الحسین شرکت کرد و میل به خوبی ها نداشت و از ستم گر دفاع کرد و مقابل مظلوم ایستاد، معرفتی از عزای حسینی کسب نکرده و محبت او به امام حسین(ع) محبتی ظاهری است نه قلبی و محبت ظاهری نمی تواند هادی انسان در مسیر کمال باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطر نشان کرد: راه قرب به خداوند و راهی که ما را مقرب درگاه خداوند می سازد پذیرش ولایت الهی است و پذیر ش ولایت الهی بدون پذیرش ولایت ائمه معصوم و مؤمنان محقق نمی شوند.

وی با اشاره به ماجرای روی برگرداندن امام صادق(ع) از یکی از یارانشان به دلیل دوری جستن و عدم برقراری ارتباط با مؤمنان تصریح کرد: ولایت مؤمنان به ویژه علمای مؤمن در طول ولایت اهل بیت(ع) قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم ولایت ائمه معصوم را مقدمه توحید دانست، یادآور شد: توحید بدون ولایت معنا ندارد و توحید منهای ولایت هرگز انسان را به مرحله ایمان نمی رساند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطر نشان کرد: معتقد به ولایت امام حسین(ع) در هر عصر زمانی که زندگی کند به اهداف قیام حسینی پایبند است زیرا می داند ولایت با مرگ و یا شهادت ظاهری امام معصوم پایان نمی یابد بلکه مؤمن باید در هر عصر زمانی که زندگی می کند از تمامی معصومان علیه السلام اطاعت کند.

وی با بیان اینکه نه تنها مردم کوفه بلکه تمامی انسان ها در اعصار مختلف باید به اهداف قیام حسینی پایبند بوده و در هر عصر و زمانی با مقابله با ظلم و ستم یاریگر امام حسین علیه السلام باشند، یادآور شد: هر امام معصومی ولایت ائمه قبل از خویش را پذیرفته و امام زمان(عج) نیز به حکم ولایت تمامی ائمه، با قیام خود منتقم خون امام حسین علیه السلام بوده و با جور و ستم مقابله خواهند کرد./۹۶۸/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات