۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۸۳۳۸۶
یادداشت القدس العربی؛

پرونده قتل خاشقچی، اقتصاد عربستان را تحت الشعاع قرار داد

با تبدیل شدن پرونده قتل جمال خاشقچی به یک مسأله جهانی، چشم انداز اقتصادی ۲۰۳۰ عربستان که شاخص حیثیتی محمد بن سلمان است با تهدید مواجه شد و سرمایه‌گذاران خبره درباره همکاری با عربستان دچار تردید شده اند.
محمد بن سلمان

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، روزنامه القدس العربی چاپ لندن طی یادداشتی تحت عنوان "پرونده خاشقچی، اقتصاد عربستان را تحت الشعاع قرار داد" به ضربه های  اقتصادی پرداخت که آل سعود در پی کشتن این منتقد عربستانی متحمل شد.

به نوشته القدس العربی، با تبدیل شدن پرونده قتل جمال خاشقچی به یک مسأله جهانی، چشم انداز اقتصادی 2030 عربستان که شاخص حیثیتی محمد بن سلمان است با تهدید مواجه شد و  سرمایه‌گذاران خبره درباره همکاری با عربستان دچار تردید شده اند.

جنایت قتل جمال خاشقچی وجهه بین المللی سعودی ها را خدشه دار کرد و آغاز اجرا شدن چشم انداز 2030 را بیش از پیش به تأخیر انداخت.

منابع فرانسوی نیز پرونده قتل جمال خاشقچی  را تهدیدی آشکار برای پروژه بزرگ "نئوم" عنوان کردند؛ شهرک سرمایه‌گذاری که عربستان با هزینه بالغ بر 500 میلیارد دلار می سازد.

 القدس العربی در پایان به نقل از منابع فرانسوی می نویسد: طرح های اقتصادی محمد بن سلمان به خاطر نگرانی بیش از حد سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ، حداقل برای مدت طولانی متوقف خواهد شد.

 

ارسال نظرات