۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۸۳۴۹۹
نیویورک تایمز:

زمان تغییر رفتار آمریکا در قبال ایران فرا رسیده است

یک روزنامه آمریکایی تاکید کرد که آمریکا در حالی رویکردی خصمانه علیه ایران اتخاذ می کند که این کشور به تمامی تعهدات خود عمل کرده است اما عربستان به راحتی حقوق بشر را نقض می کند.
امریکا

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، یکی از مخاطبان نیویورک تایمز در مطلبی در این روزنامه خواستار تغییر رفتار غرب و آمریکا در قبال ایران شد.

اندرو ون والزن، در این مطلب نوشت: در تاریخ 17 اکتبر، نیویورک تایمز در مطلبی از احتمال کاهش فشارهای ترامپ بر ایران به دلیل ماجرای قتل خاشقچی خبر داد. این مطلب نشان دهنده راهبرد خصمانه ترامپ علیه ایران بود. چرا که ایران با وجود عمل به قراردادهای بین المللی، مورد تحریم قرار گرفته است.

وی می افزاید: احتمالا جریان قتل خاشقچی سرانجام با مجازات اندکی علیه محمد بن سلمان ولیعهد و خاندان سلطنتی سعودی خاتمه خواهد یافت اما مجازات ایرانیان به دلیل دشمنی و نفرت عجیب دولت آمریکا و حامیان آن و نیز بسیاری از اعضای کنگره، هنوز ادامه خواهد داشت.

ون والزن در ادامه به اتهامات واهی علیه ایران اشاره کرده و می نویسد که حتی در صورت اثبات چنین اتهاماتی در ایران، این کشور در مقایسه با عربستان یک دموکراسی واقعی است.

این مخاطب کانادایی نیویورک تایمز تاکید کرد: ایران می تواند نقش بسیار موثری در حل مشکلات پیچیده خاورمیانه از افغانستان گرفته تا سوریه ایفا کند.

وی در نیویورک تایمز نوشت: ایران با اختلاف، نقش بسیار سازنده تری از عربستان سعودی در منطقه دارد.

ون والزن ضمن اشاره به حملات تروریستی یازدهم سپتامبر نوشت: در حالی که اکثر هواپیماربایان حملات یازدهم سپتامبر عربستانی بودند، هیچ کدام از آنان ملیت ایرانی نداشتند./۸۴۷/ب۹۰۲/ع

ارسال نظرات