۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۸۳۵۱۰
آيت الله نمازی:

آینده جهان از آن اسلام و جبهه حق است

نماينده ولی فقيه در كاشان تأکید کرد: آینده جهان از آن امام حسین است و مظلومیت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) سبب فتح جهان خواهد شد و دشمنان در برابر امواج بزرگ و سنگین عاشورا دوام نخواهند آورد.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در كاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه كاشان در مصلای بقیه الله الاعظم این شهرستان، با اشاره به سالروز شهادت سید مصطفی خمینی، گفت: حاج آقا سید مصطفی خمینی فقیهی تمام عیار، حكیم، مفسر قرآن، متواضع و اخلاق مدار بود.

وی افزود: امام خمینی(ره)  سید مصطفی خمینی(ره) به عنوان امید آینده اسلام معرفی كرد، از سال 41 كه امام خمینی(ره) وارد میدان مبارزه با شاه و نظام طاغوت و اسرائیل شد مرحوم مصطفی خمینی در تمام صحنه ها همراه و پشتیبان امام و بازوی قدرتمند امام بود.

وی با اشاره به تصویب لایحه كاپیتولاسیون از سوی رژیم ستم شاهی و مخالفت تمام عیار امام خمینی(ره) با این لایحه،  اظهار داشت: تصویب لایحه كاپیتولاسیون بی ارزش دانستن ملت و حقوق ملت ایران در برابر اتباع بیگانه به ویژه آمریكایی ها بود كه امام راحل به شدت مقابل آن ایستاد و منجر به تبعید امام راحل شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تبعید امام خمینی(ره) را به نفع اسلام و انقلاب اسلامی ایران و به ضرر دشمن دانست و عنوان كرد: تا قبل از تبعید امام خمینی(ره) در ایران تنها خواص و علما و حوزه های علمیه از امام خمینی (ره) و شخصیت ایشان شناخت داشتند، اما در جهان هیچكس از امام خمینی(ره) هیچ شناختی نداشت.

آیت الله نمازی گفت: تبعید امام در سال 41 به نجف اشرف ابتدای شناخت حوزه علمیه نجف از امام خمینی(ره) بود و بعد از تبعید امام راحل به تركیه دانشمندان تركیه و جوانان و دانشجویان و مردم تركیه از نزدیك با امام آشنا شدند و همین آشنایی ذخیره و سرمایه ای برای پشتیبانی از انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به ناچار از عراق به كویت و از آنجا به فرانسه رفت و حضور امام در فرانسه و پاریس سبب آشنایی نزدیك جوانان، متفكران غرب و سیاستمداران غرب شد و شخصیت امام خمینی(ره) به جهانیان معرفی شد.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و بازگشت مظلومانه اما مقتدرانه كاروان خاندان پیامبر اكرم(ص) به شام، گفت: كاروان اسرای اهل بیت(ع) سند مظلومیت اهل بیت(ع) سند ظلم دستگاه اموی بود.

وی افزود: در آزمون عاشورا و كربلا همه فرزندان صغیر و كبیر امام حسین(ع) سربلند خارج شدند و شهادت حضرت علی اصغر شش ماهه سبب شده است بعد از گذشت 1400 سال از آن واقعه امروز در نخستین جمعه ماه محرم در بزرگترین همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر جهان با حضرت علی اصغر(ع) امام حسین(ع) بیعت كنند.

نماینده ولی فقیه در كاشان ادامه داد: امروز بعد از 14 قرن از شهادت قاسم ابن الحسن كه مرگ را احلی من العسل می داند،  نوجوانان مسلمان در سراسر جهان بیعت می كنند.

وی با اشاره به اینكه امروز همه مسلمانان جهان حتی غیر مسلمانان در اربعین حسینی به سمت و سوی كربلا در حركت هستند، اظهار داشت:  امام حسین(ع) مرزهای كشور های اسلامی را در نوردیده و به سراسر جهان رسیده است.

آیت الله نمازی یادآور شد: آینده جهان از آن امام حسین است و مظلومیت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) سبب فتح جهان خواهد شد و دشمنان در برابر امواج بزرگ و سنگین عاشورا دوام نخواهند آورد.

به گفته وی این وقایع نمونه هایی است كه نشان می دهد آینده جهان از آن اسلام و كربلا است و امام حسین(ع) با مظلومیت خودش و حضرت علی اصغر، علی اكبر و قاسم ابن الحسن دنیا را فتح خواهد كرد.    

وی در ادامه قتل فجیع و بیرحمانه جمال خاشقجی روزنامه نگارعربستانی در سفارت عربستان در تركیه را سبب واكنش جهانی علیه آل سعود دانست و گفت: امروز در جهان هیچكس جرأت تأیید جنایت اخیر محمد بن سلمان را ندارد./1307/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات