۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۸۳۵۶۹

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چهارمین سوگواره تعزیه خراسان جنوبی در سرایان، جمع آوری و چاپ گزیده شعر شاعران سربیشه و تشکیل ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در آیسک عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چهارمین سوگواره تعزیه استان با اجرای پنج تعزیه منتخب سوم و چهارم آبان ماه در سرایان برگزار خواهد شد.

«محمود رمضانی» آخرین مهلت برای ارسال آثار به سوگواره را ٢١ مهر ماه اعلام و اظهار کرد: تعزیه حضرت علی اکبر(ع) توسط گروه ابوذر روستای سرند، طفلان مسلم از طرف گروه علمدار آرین شهر، امام حسین(ع) توسط گروه سیدالشهدای روستای افین زیرکوه و حضرت ابوالفضل(ع) به وسیله گروه عاشقان اهل بیت(ع) بیرجند سوم آبان ماه اجرا می شود.  همچنین اجرای تعزیه شهادت «حر» توسط گروه تعزیه خوانی قمر بنی هاشم شهر سه قلعه برای چهارم آبان پیش بینی شده است.

جمع آوری و چاپ گزیده شعر شاعران سربیشه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با هنرمندان سربیشه با بیان اینکه گزیده شعر شاعران سربیشه جمع آوری و چاپ می شود، اظهار کرد: تبعیضی بین شهرستان های استان وجود ندارد و سعی شده است با انعقاد تفاهم نامه هایی به هر شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشیم چرا که این موضوع سبب توسعه فرهنگ و هنر هر منطقه خواهد شد.

«ناصر نبی زاده» با بیان این که زیرساخت های فرهنگی و هنری در حوزه های ملی و استانی ضعیف است افزود: چشم انداز خوبی برای حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان تدوین شده است.

تشکیل ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در آیسک

ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بخش آیسک تشکیل شد، در این جلسه امام جمعه آیسک با بیان این که دشمن همه توان خود را به کار گرفته است تا این انقلاب 40 سالگی خود را نبیند گفت: اگر به تاریخ نگاه کنیم می بینیم همه انقلاب ها در مسیر خود دچار انحراف شده اند اما انقلاب اسلامی ایران همچنان به دنبال تحقق همان اهداف و آرمان های اولیه خود است.

حجت الاسلام «راد مرد» با تاکید بر با شکوه برگزار شدن مراسم مانند 13 آبان، دهه فجر، نهم دی و ... افزود: همه برنامه ها زیر نظر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام «سهرابی نژاد» رئیس اداره تبلیغات سرایان نیز گفت: در روستاهای شهرستان با همکاری روحانیان مستقر، پایگاه های بسیج و ... شاهد برپایی برنامه های باشکوه خواهیم بود.

حجت الاسلام «امیری فر» مسئول تعلیم و تربیت ناحیه سپاه سرایان هم گفت: دشمن در فضای مجازی سعی دارد دستاوردهای انقلاب را کوچک بشمارد.

چاپ ۳۲ کتاب از خاطرات شهدا و رزمندگان خراسان جنوبی

مدیر عامل موسسه مردم نهاد آیه های استقامت خراسان جنوبی گفت: ۳۲ جلد کتاب از خاطرات شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران استان برای رونمایی در کنگره ملی دو هزار شهید استان چاپ شده است و تا زمان برگزاری مراسم در آذر، این  تعداد افزایش می یابد. 

«رضا معتمدی» افزود: این موسسه مردم نهاد در زمینه برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان، متعهد به چاپ ۷۰ جلد کتاب حاوی خاطرات شهدا، ‌رزمندگان، ایثارگران و جانبازان شده است که ۳۲ جلد از این کتاب ها چاپ شده و کارهای ویراستاری تعدادی دیگر به اتمام رسیده و آماده چاپ است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود ۸۰ درصد تعهدات این موسسه برای چاپ کتاب ویژه کنگره ملی دو هزار شهید استان عملی شود./9314/پ۲۰۴/ق

ارسال نظرات