۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۸۳۸۴۴
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

راهپیمایی اربعین نمایش درخشان مسلمانان بود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش حضور مردم در راهپیمایی اربعین در ایجاد وحدت و یکپارچگی ملت های مسلمان تأکید کرد که این حضور مستکبران عالم را مستأصل کرد تا جایی که این حرکت بزرگ را سانسور کردند.
حجت الاسلام نظری منفرد

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی اربعین اظهار داشت: من به سهم خودم به عنوان یک فرد از همه کسانی که در این راهپیمایی شرکت کردند و این اجتماع چند میلیونی را رقم زدند و همچنین از دولت عراق که با هماهنگی توانست فضای خوبی را به وجود بیاورد تقدیر و تشکر دارم.

وی افزود: با توجه به هوای بارانی و سختی مسیر حقیقتا باید از دولت و مردم عزیز کشور عراق کمال قدردانی را داشته باشیم که به نحو احسن از زائران امام حسین(ع) پذیرایی کرده و در این حرکت عظیم روسفید شدند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد پیام اربعین را اتحاد و انسجام امت اسلامی دانست و تأکید کرد: این مسأله خواسته خدای متعال است که در قرآن نیز به آن اشاره کرده است، بنابراین اربعین خودش یک نمایش جهانی است که در دنیا بی نظیر است و اساسا این مسأله را یاد آور می شود که همه مسلمانان ها باید متحد باشیم چون در صورت نزاع  و تفرقه باید منتظر سستی و از بین رفتن عظمت و ابهت دین باشیم.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین نمایشی از حضور مسلمانان و حتی غیرشیعیان بود که اسلام همچنان در سطح جهان می درخشد از این رو باید این اجتماع حفظ شود و از طرف دیگر این حرکت، علاقه و عشق مردم را نسبت به خاندان عصمت و طهارت می رساند در حالی که دشمنان نمی خواهند این محبت وجود داشته باشد.

کارشناس رسانه ملی تأکید کرد: مردم در این چند روز حقیقتا علاقه خودشان را نشان دادند و با امام حسین(ع) که در برابر ظلم و بیداد گری قیام کرد همراهی کرده و به امام شهیدشان اعلام کردند که ما با شما همگام هستیم و در برابر ظالمان ایستادگی می کنیم و شعار شما در روز عاشورا یعنی عدم تسلیم در برابر ظالمان را مد نظر داریم و نسبت به دشمنان کرنش نمی کنیم.

وی حرکت در مسیر اربعین را همراهی با مرام و عقیده امام حسین(ع) دانست و یادآور شد: امیدواریم همه مسلمانان توجه داشته باشند که دشمن در صدد این است که این اجتماع را سست و فشل کند، به همین جهت ما باید این حضور را حفظ کنیم و این اجتماع و هماهنگی را از دست ندهیم، چراکه حرکت عظیم اربعین بخواهیم یا نخواهیم مشت محکمی در دهان مستکبران است، هرچند دیدیم آنها در این چند روز حضور مردم را نشان ندادند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات