۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۸۳۹۲۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دشمن سیاست‌های شوم لیبرالی را در جامعه انجام می‌دهد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن گفته است تمام گزینه‌ها علیه ایران روی میز است یعنی اینکه از هر دری وارد می‌شود و سیاست‌های شوم لیبرالی را برای انواع اختلافات در جامعه انجام می‌دهد.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و دانش‌ آموزان شهرستان سربیشه به مناسبت ۱۳ آبان اظهار داشت: اربعین حسینی بعد از 14 قرن به عنوان جبهه عدالت طلب در قرن 21 است و چه آن‌ جمعیت میلیونی که در کربلا حضور یافتند و چه آن‌هایی که در شهرها و کشورهای مختلف راهپیمایی اربعین را برگزار کردند، انگیزه عدالت‌طلبانه داشتند.

وی با اشاره به جنایت اخیر در نیجریه و کشتار مردم عزادار در اربعین حسینی، گفت: در چند سال اخیر نیز راهپیمایی اربعین در نیجریه برگزار شد و در آن راهپیمایی بیش از 200 نفر شهید شدند که از این تعداد 6 نفر از فرزندان آیت الله زکزاکی بودند و امسال هم با نفوذ سعودی‌ها مردم مظلوم نیجریه به رگبار بستند و بسیاری را شهید کردند اما آن‌ها همچنان پای حق ایستادند و به طور قطع جبهه حق پیروز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سعودی‌ها همان شمرهای زمان هستند، افزود: امروز راهپیمایی اربعین حسینی حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز نفوذ کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مستکبرین در سطح بین‌الملل، شهرها و کشورها را ویران و زنان و کودکان را قتل و عام می‌کنند، تصریح کرد: پیام اصلی دانش‌آموزان در 13 آبان ماه، مقاومت در برابر ستمگران است و 13 آبان ماه روز فریاد علیه استکبار جهانی است.

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان باید هوشیار باشند و با بصیرت دوست را از دشمن تشخیص دهند و امید ما به نسل جوان جامعه است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به کتاب «کلیله و دمنه» اشاره کرد و افزود: کتاب «کلیله و دمنه» کتابی مهم است و از حدود 70 سال قبل در دبستان از متن این کتاب گفته می‌شد؛ کتاب «کلیله و دمنه» در ظاهر از زبان حیوانات حرف می‌زند اما باطن آن بسیار عمیق و حساب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه «کلیله و دمنه» نام دو روباه است، خاطرنشان کرد: در قالب حکایت‌ها از زبان حیوانات بسیاری از مسائل سیاسی گفته می‌شد و این کتاب به ما می‌گوید که دشمن در میان مردم تفرقه ایجادمی‌کند و جنگ‌های فرهنگی و سیاسی خطرناک‌تر از جنگ نظامی است چرا که دشمن از جایی وارد می‌شود که کسی اطلاعی ندارد.

وی اظهار کرد: این کتاب سیاسی بیان می‌کند که باید دقت کرد دشمن در میان ما اختلاف کلمه ایجاد نکند و به هر وسوسه‌ای گوش ندهیم و اگر دشمن در خانه‌هایتان و بین اعضای خانواده نفوذ کرد هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن گفته است تمام گزینه‌ها علیه ایران روی میز است یعنی اینکه از هر دری وارد می‌شود و سیاست‌های شوم لیبرالی را برای انواع اختلافات در جامعه انجام می‌دهد و دشمنان به سراغ جوانان و نوجوانان که بهترین شرایط برای رشد و تعالی دارند، می‌روند و به دنبال زمین‌گیر کردن آن‌ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه کتاب «کلیله و دمنه» در ظاهر یک جریان بسیار ساده را نقل می‌کند اما باطن آن بسیار عمیق و کارآمد است، بیان کرد: آنچه که می‌تواند پاسخ دشمن را دهد، هماهنگی است و گرنه هر حزب و گروهی یک حرف بزند جامعه هیچگاه رشد نمی‌کند و اگر همه تابع یک فرمان باشند دشمن نمی‌تواند کاری کند.

وی عنوان کرد: نمی‌توان به دشمن اعتماد کرد و باید از قدرت خودمان استفاده کنیم؛ چگونه می‌توان به دشمنی که در سوابق آن انواع و اقسام جنایت و بدعهدی وجود دارد، اعتماد کرد؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نظر دین الهی این است که انسان‌ها نباید نسبت به هم گرگ‌گونه رفتار کنند بلکه باید با هم برادر باشند، گفت: جهاد اکبر، جهاد با نفس است و انسان باید بر نفس خود غلبه کند و برادری را رواج دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: همچنین جهاد کبیر نیز جهاد پربرکتی است و اگر جامعه‌ای موفق به این جهاد شود دیگر حتی از یک بینی خونی جاری نمی‌شود و پیروزی هم قطعی است.

وی با بیان اینکه جهاد به معنای این است که از دشمن و بیگانه پیروی نکنیم و اگر در اقتصاد، سیاست، مسائل خانوادگی و اجتماعی از بیگانه اطاعت نکنیم، آن‌ها نمی‌توانند کاری کنند، افزود: مشکلات ما کسانی هستند که از امتیازات جامعه استفاده می‌کنند اما چشم به بیگانگان دارند و متاسفانه با نوای بیگانه می‌رقصند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات