۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۸۳۹۳۷
رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

برای انعکاس دل مشغولی های انقلاب اسلامی منتظر نهادهای رسمی نباشیم

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه انسان های بی درد عاجز از شرح دردمندی ملت ایران هستند، گفت: نباید برای انعکاس دل مشغولی های انقلاب اسلامی منتظر نهادهای رسمی باشیم.
سید محسن شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از نماهنگ الاحرار در سالن کنفرانس هتل فجر با بیان اینکه امام راحل در نامه ای به سید حمید روحانی، از تاریخ نگاران و پژوهشگران معاصر نوشتند تاریخ انقلاب اسلامی باید از جنس پدید آورندگان انقلاب اسلامی را متذکر شد، اظهار داشت: انسان های بی درد عاجز از شرح دردمندی ملت هستند و هر جا ضربه خوردیم به دلیل نقش آُفرینی چنین افراد بی دردی است که در ساختمان های مجلل به توصیف سال های نبرد رزمندگان اسلام در بیابان های خوزستان و کوهستان های سراسر غرب کشور می پردازند.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های با بیان اینکه نباید برای انعکاس دل مشغولی های انقلاب اسلامی منتظر نهادهای رسمی باشیم، تصریح کرد: اگر از نهادهای دولتی، ثمره و اثری بر می خواست، رهبر انقلاب واژه آتش به اختیار را در سخنانشان به کار نمی بردند و گفتن چنین عبارتی یعنی ناامیدی از نهادها و دستگاه های رسمی است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه برای انعکاس عظمت انقلاب اسلامی باید اهل درد وارد میدان شوند، خاطرنشان کرد: هیچ قلم، دوربین و تصویری نمی تواند عظمت صحنه های انقلاب اسلامی را منعکس کند و به واقع بحر در کوزه گنجاندن است اما با این حال باید اقداماتی را انجام داد.

حجت الاسلام شفیعی به دیدار نویسندگان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری در آن دیدار بیان داشت که دفاع مقدس را آنچنان که بوده بنویسید پیش از آنکه آنچنان بخواهند، بنویسند که در تفسیر این عبارت می توان گفت ما باید در مقام انفعال و عکس العمل باشیم.

وی با بیان اینکه بچه های انقلابی بدون دغدغه و نگرانی گام بردارند، ادامه داد: از آنجا که انقلاب ما سرتا پا معنویت است؛ پس دل ها و جان های پاک پای کار بیایند و در حوزه هنر از هیمنه هنر بی درد، جنجال و هیاهو آفرینی بی خبران نباید هراسید و به سنت الهی در نصرت دین خود اعتقاد داشته باشیم.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان به دلبستگی رهبر انقلاب به مجموعه های انقلابی اشاره و عنوان داشت: از جدیدترین، ابزار، امکانات و دستاوردهای هنری باید برای انعکاس پیام انقلاب اسلامی استفاده کرد که در غیر این صورت با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه هر مفهومی برای ماندگاری باید در قاب هنر آورده شود، بیان داشت: جلوه های دیده شده از نادیده شده در خوزستان بسیار اندک است و باید نادیده ها را نشان داد./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات