۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۵۸۳۹۸۰
امام جمعه نجف:

افکار وهابیت و پول‎های سعودی عامل قلع و قمع شیعیان نیجریه است

امام جمعه نجف اشرف بیان کرد: افکار وهابیت و پول های عربستان موجب شد که دولت نیجریه، شیعیان این کشور را به خاک و خون بکشنند.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت السلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، نسبت به تکمیل کابینه هیأت وزیران دولت عراق در هفته آینده ابراز امیدواری کرد و بیان داشت: اسامی وزیران و نامزدان وزارت خانه های مختلف باید به صورت شفاف و همراه با عدالت منتشر شود.

وی از فعالیت برخی مغرضان در شبکه های مجازی برای ضربه زدن به حکومت جدید عراق خبر داد و افزود: باید به نخست وزیر جدید فرصت لازم برای ارائه و اجرای برنامه های خود داده شود.

امام جمعه نجف با اشاره به جنایت دولت نیجریه در به خاک و خون کشیدن شیعیانی که در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کرده بودند، بیان داشت: شهید و زخمی شدن جمعی از شیعیان نیجریه در مراسم اربعین حسینی نشان دهنده آن است که افکار جریان وهابیت و پول های عربستان پشت آن نهفته است.

وی تاکید کرد که باید از شیعیان مظلوم نیجریه حمایت کنیم و با آن ها هم صدا شویم.

حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی افزود: جریان تروریستی داعش با حمایت و تحت اشراف آمریکا در مرزهای عراق و سوریه ایستاده اند، اما بسیج مردمی عراق با توان بسیار پای هر متجاوزی به این کشور را قطع می کند.

وی سالروز حمله تروریستی به یکی از کلیساهای بغداد را گرامی داشت و گفت: باردیگر این اقدام فجیع را محکوم و با مسیحیان ابراز همدردی می کنیم.

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به قیام شیعیان عراق در ماه صفر 1977 میلادی بیان کرد: نویسندگان و ادیبان باید مستندات این قیام را آرشیو وحفظ کنند.

وی ادامه داد: خون پاک شهدا و رزمندگان قهرمان موجب شد که مراسم زیارت اربعین حسینی به این شکل کنونی برگزار شود، بنابراین نویسندگان باید جنبه های مختلف این رویداد را بنویسند.

ارسال نظرات