۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۸۴۰۲۵

واکنش علمای بحرین به حمله وحشیانه ارتش نیجریه به عزاداران اربعین

قبل از این نیز ائتلاف «جوانان چهارده فوریه» بحرین با انتشار بیانیه ای جنایت ارتش نیجریه را در حق مشارکت کنندگان راهپیمایی اربعین محکوم کرد.
نیجریه

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، علمای بحرین طی بیانیه ای ضمن تسلیت به خانواده های شهدای نیجریه که طی مراسم اربعین از سوی ارتش نیجریه کشته شدند، تسلیت گفتند.

در این بیانیه آمده است: خون شهدای اربعین در نیجریه نه تنها هدر نخواهد رفت، بلکه موجب می شود که شاخه های درخت اسلام در آسمان این کشور سر به فلک بکِشد.

علمای بحرین با تأکید بر اینکه خون پاک شهیدان نیجریه به بشریت درس مقاومت برای دفاع از حق می دهد، بیان داشتند: فداکاری برای حفظ شعائر الهی به رغم مخالفت همه طاغوت ها و مفسدان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که ائتلاف جوانان چهارده فوریه بحرین نیز با انتشار بیانیه ای جنایت ارتش نیجریه را در حق عزاداران اربعین حسینی محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: این جنایت نشان می دهد ایادی نظام جنایتکار تروریستی - تکفیری آل سعود در این جنایت وقیحانه وزشت دست دارند از همین رو ما این اقدام جنایتکارانه را محکوم می کنیم و معتقدیم آنچه بر این جرم وجنایت می افزاید سکوت مجامع بین المللی درباره این جنایت است . این جنایت نشانه ای روشن از وجدانهای خریداری شده است که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

در این بیانیه تاکید شده است: ائتلاف جوانان چهارده فوریه صمیمانه به تمام مردم نیجریه به ویژه خانواده های شهدا تسلیت می گوید و از خداوند متعال برای زخمی ها و مجروحان شفای عاجل طلب می کند و همچنین بر حق آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه تاکید دارد زیرا وی یک زندانی عقیده و دیدگاه است و حقِ طرفداران و پیروان مکتب اهل بیت (ع) است که آیین های مذهبی را با آزادی برگزار کنند. 

در حمله نیروهای ارتش نیجریه به تجمع عزاداران اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) بیش از چهل نفر شهید شدند.  مراسم عزاداری امام حسین(ع) امسال همزمان با تظاهرات‌هایی برای آزادی شیخ زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات