۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۸۴۰۸۲
امام جمعه بجنورد:

عملکرد نهادهای نظارتی باید سبب ریشه‌کنی احتکار و خیانت شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید نهادهای نظارتی نظیر تعزیرات حکومتی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنند که کسی حتی فکر احتکار و خیانت به سرش نزند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در بازدید از اداره کل تعزیرات حکومتی استان که به مناسبت روز تعزیرات حکومتی برگزار شد، با گرامیداشت این روز، اظهار کرد: نهاد تعزیرات حکومتی نقش مهمی در سالم‌سازی بازار و صنوف مختلف دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت بازار اسلامی در جامعه دینی، تصریح کرد: آگاهی به مسائل دینی زمینه کار اقتصادی است، ازاین‌رو باید هر کاسب و هر بازاری قبل از هر چیز با احکام دینی معاملات آشنا باشد تا بتواند نان حلال برای خود و عیالش ببرد.

وی افزود: در گذشته ساخت مساجد و حوزه‌های علمیه در بازارهای بزرگ شهرها نشان‌دهنده عمق پیوند مسائل دینی و اعتقادی با اقتصاد جامعه بود، به همین دلیل لازم است امروز هم کسبه و بازاریان در این راستا همت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: هر بازاری و کاسبی که معاملاتش بر اساس احکام دینی و الهی باشد احتکار و کم‌فروشی نمی‌کند و موجب تزلزل اقتصاد خانواده و جامعه نمی‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه افزود: ارائه خدمات باکیفیت و در مسیر قانون از خصوصیات یک بازاری معتقد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: همچنین لازم است این سازمان طوری عمل کند که کسی حتی فکر احتکار و خیانت به سرش نزند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات