۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۸۴۴۶۹
حجت الاسلام «حسن المثنی» در گفتگو با رسا:

بسیج مردمی پیرو حقیقی نهضت امام حسین هستند

عضو مرکز اسناد مقاومت اسلامی عراق بیان داشت: پس از تشکیل بسیج مردمی دیدگاه اهل تسنن مردم استان موصل نسبت به تشیع تغییر بسیار کرد به طوری که همه دیدگاه های منفی که نسبت به این مذهب داشتند، از بین رفت.
نیروهای بسیج مردمی عراق حشدالشعبی

 حجت الاسلام «حسن المثنی» عضو «مرکز اسناد مقاومت اسلامی عراق» در  گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا به یکی از مهمترین نتایج شکلگیری الحشد الشعبی در پی حمله داعش به موصل اشاره کرد و گفت:«رخدادهای اخیر مربوط به حمله داعش و شکلگیری الحشد الشعبی، موجب شد تا مردم خوب از پست فطرت مشخص شوند. بسیاری از اهل تسنن در عراق هیچ گونه کینه و دشمنی نسبت به تشیع ندارند و همه را برادر خود می دانند و با الحشد الشعبی نیز همکاری می کنند. منتها بعضی از افراد پست فطرت مانند ناصبی ها و وهابی ها مزدوران آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان هستند ولی سرانجام واقعیت هم برای مردم عراق و هم اهل تسنن روشن شد.»

حجت الاسلام حسن المثنی به یکی از نتایج دیگر شکلگیری الحشد الشعبی اشاره کرد و گفت:«اهالی موصل به دست حکومت های پیشین به ویژه بعثی ها در تنگنا و فشار قرار داشتند و حقیقت تشیع را برای آنها وارونه نشان می دادند و می گفتند که شیعیان مجوسی و مزدور ایران هستند و در دل اهالی موصل کینه از تشیع و شیعیان به وجود آورده اند ولی بعد از شکلگیری الحشد الشعبی، اهالی موصل موکب های بزرگی برای خدمت رسانی به زائران زدند و در این شهر به شعائر حسینی احترام گذاشته شد و رسانه های جمهوری اسلامی نیز این مسأله را پوشش دادند. در واقع این به برکت وجود الحشد الشعبی که «الحشد الحسینی» است.»

 

ارسال نظرات