۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۸۴۵۸۳
حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی:

پیکر مطهر پیامبراکرم در اوج غربت تشییع شد

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه پیکر مطهر پیامبراکرم(ص) در اوج غربت تشییع شد، گفت: قرآن و نهج البلاغه دو منبع مهم برای شناخت شخصیت پیامبراکرم(ص) به شمار می‌روند.
حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در همین دانشگاه گفت: ولایت و محبت اهل بیت(ع) بزرگ‌ترین نعمت الهی به شیعیان است.

وی افزود: از آداب دعا کردن این است که انسان هنگام دعا ابتدا نعماتی را که خداوند به او بخشیده با زبان بیان کند و شکر آن را لسانی به جای آورد سپس بعد از شکرگزاری خواسته خود را از خداوند درخواست کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی با بیان اینکه شیعیان با وفات پیامبراکرم(ص) یتیم شدند، ابراز کرد: شخصیت پیامبراکرم(ص) را می‌توان با رجوع به قرآن کریم و کتاب شریف نهج البلاغه شناخت، حضرت رسول خطاب به امام علی(ع) می‌فرمایند: کسی غیر از خدا و تو مرا نشناخت.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: ارزش‌های اخلاقی حضرت رسول به قدری بارز و آشکار بود که خود کفار و مشرکین به راستگویی و امانتداری آن بزرگوار اذعان داشتند و ایشان را محمد امین نام نهاده بودند.

وی شناخت شخصیت رسول خدا را وظیفه همه مسلمانان دانست و اظهار داشت: تدبر در آیاتی که به نام رسول خداوند است ما را در شناخت آن بزرگوار یاری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی با استناد به روایتی از امام رضا(ع)، عنوان کرد: امام رضا(ع) مردم را به تدبر در آیات قرآن کریم توصیه می‌کنند تا با حقایق الهی ارتباط برقرار کنند. یکی از مهمترین وصیت‌های پیامبراسلام در آخرین لحظات عمر مبارکشان نیز تمسک به قرآن کریم بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) بیان داشت: امام علی(ع) در خطبه قاصعه بسیار عجیب پیامبراکرم(ص) را توصیف کردند، شخصیت پیامبر حیرت آور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غسل و تدفین پیکر مطهر پیامبراکرم(ص) در اوج غربت و مظلومیت توسط امام علی(ع) انجام شد. عایشه در صحیح بخاری می‌گوید بعد از سه روز از رحلت رسول خدا، سحرگاه ما با صدای بیل و کلنگ علی به خود آمدیم؛ این نشان می‌دهد پیکر مطهر رسول خدا غریبانه تشییع شد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات