۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۸۴۶۷۲
امام جمعه موقت تبریز:

ملت ایران هیچ مشکلی با مردم آمریکا ندارند

حجت‌الاسلام مطهری‌اصل گفت: ملت ایران هیچ مشکلی با مردم آمریکا ندارند، مشکلات نشأت گفته از سیاست‌های خبیثانه دولت ایالات متحده است.
احمد مطهری اصل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان این‌که مردم با مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی مواجه هستند، اظهار داشت: مردم در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند، در چنین وضعیتی مردم انتظار نظارت بر بازار از سوی مسؤولان را دارند.

وی با بیان این‌که انتخاب چهار وزیر جدید از سوی رییس جمهور با هدف ترمیم وضعیت اقتصادی کشور؛ نویدبخش روزهای خوش است، تصریح کرد: مردم انتظار دارند گرانی لجام‌گسیخته و تورم اقتصادی متوقف شود؛ برخی از اقلام ضروری به قدری افزایش قیمت داشته‌اند که اغلب مردم را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اینکه روز به روز قیمت‌ها افزایش یاید، قابل قبول نیست و باید هر چه سریع‌تر جلوی تورم، افزایش قیمت ارز و سکه گرفته شود؛ مطالبه دیگر مردم نظارت بر واردات و صادرات و هرج و مرج در این عرصه است؛ علاوه بر این رکود حاکم بر بازا مسکن نیز منجر به افزایش تعداد مستأجران شده است.

حجت الاسلام مطهری‌اصل ادامه داد: نمی‌گوییم مسکن گران شود بلکه باید از رکود دربیاید چراکه چندین کار مرتبط با کار هستند و کارگران، زوج‌ها و افراد کم درآمد زیادی نیاز به مسکن دارند؛ از وزرای جدید انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر به این مشکلات سرو سامان بدهند.

وی بیکاری را دیگر معضل مهم اجتماعی کشور دانست و افزود: منشاء برخی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی از سوءمدیریت‌های داخلی است؛ باید قبول کنیم برخی از مشکلات نیز ناشی از کم‌کاری خود ما بوده و مفصر هستیم؛ چگونه فردی نام خود را مسلمان گذاشته و احتکار کالا می‌کند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‍که نظام اداری کشور نیز ناکارآمد بوده و موجب نارضایتی مردم را فراهم کرده است، گفت: وقتی بیکار هستیم؛ دنبال کار می‌گردیم ولی بعد کار شروع به کم کاری و کم فروشی می‌شود؛ مادامی که بیکار هستیم هزاران نفر را واسطه می‌کنیم تا کاری برای ما پیدا کنند ولی وقتی کاری پیدا شد، شروع به کم‌کاری و دزدی از کار می کنیم.

حجت الاسلام مطهری‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: چالش ۴۰ ساله ایالات متحده آمریکا با نظام اسلامی ایران برگرفته از ایدئولوژی و ماهیت دو کشور است؛ مادامی که آمریکا به این رویکرد مستکبرانه خود ادامه دهد، شعار مرگ بر آمریکا در ایران زنده است.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که ملت ایران هیچ مشکلی با مردم آمریکا ندارند، مشکلات نشأت گفته از سیاست‌های خبیثانه دولت ایالات متحده است، تصریح کرد: کارشناسان آمریکایی بر این نکته اذعان دارند که روحیه جهاد، شهادت‌طلبی و مقاومت را جوانان مسلمان بگیرید؛ تا مصالحه‌گز باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول گفت: این ماه عزیز روزهایی سرشار از نشاط و شادی برای عموم مسلمانان جهان را دارد؛ در این ایام سالروز ولادت حضرت محمد(ص) را در پیش داریم که شروع امامت حضرت ولی‌عصر(عج) نیز در این ماه است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات