۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۸۴۸۴۱
رییس تبلیغات اسلامی اسفراین:

تقویت ایمان جوانان سبب کاهش آسیب‌های جامعه می‌شود

رییس تبلیغات اسلامی اسفراین با تأکید بر استفاده از فرصت جشن‌های ربیع‌الاول برای تقویت بعد معنوی اقشار مختلف جامعه، گفت: تقویت ایمان مردم به‌ویژه قشر جوان جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
حجت الاسلام هادی پروین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس تبلیغات اسلامی اسفراین، امروز در نشست هماهنگی جشن‌های ربیع‌الاول، با اشاره به نخستین روز ماه ربیع‌الاول، اظهار داشت: ازخودگذشتگی حضرت علی(ع) برای حفظ جان پیامبر اکرم (ص) بسیار باارزش بود، زیرا در لیلة المبیت علی (ع) به‌جای حضرت محمد (ص) در بستر ایشان خوابیدند تا کفار و مشرکان که قصد کشتن حضرت را داشتند، در این نقشه خود ناکام بمانند.

وی همچنین به سالروز هجرت پیامبر اکرم (ص) پس از سیزده سال از مکه به مدینه اشاره کرد و گفت: این هجرت باعث شد که سرنوشت تاریخ عوض شده و دین اسلام به‌عنوان دین برتر به جهان معرفی شود.

حجت‌الاسلام پروین با اشاره به جایگاه والای اعیاد و مناسبت‌های این ماه، اضافه کرد: مسلمانان و شیعیان جهان باید حضرت محمد (ص) را الگوی خود قرار داده و رفتار و منششان را همانند پیامبر اکرم (ص) کنند.

وی در ادامه با اشاره به اعمال سفارش شده در ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: خواندن زیارت پیامبر اکرم (ص)، خواندن زیارت امیر مؤمنان (ع)، روزه گرفتن و صدقه دادن از مواردی هستند که انجام آن‌ها در این ماه بسیار سفارش شده است.

حجت‌الاسلام پروین همچنین با اشاره به اعزام روحانیون و مبلغان به مناطق مختلف برای برگزاری جشن ربیع‌الاول، گفت: در این راستا برنامه‌های شاد و مفرحی برای این ماه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: تقویت ایمان مردم و جوانان در کاهش آسیب‌ها مؤثر بوده و کسی که از پایه‌های دینی و ارزشی قوی برخوردار است به طور حتم هیچ موقع به مسائل سوء فرهنگی و ناهنجاری‌ها کشیده نمی‌شود؛ ازاین‌رو باید از فرصت جشن‌های ربیع‌الاول برای تقویت بعد معنوی اقشار مختلف جامعه استفاده کرد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات