۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۵۸۵۶۴۴
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

تشریح و تبیین مستدل مسائل مهدویت از رسالت‌های روحانیان است

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یکی از رسالت‌های اصلی طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی به‌ویژه در دوران غیبت تشریح و تبیین مسائل مربوط به مهدویت به‌صورت مستدل و منطقی است.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست تخصصی مهدویت و امام زمان شناسی که در محل مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد برگزار شد، بر اهتمام بیشتر طلاب و روحانیان به مسائل مربوط به مهدویت تأکید کرد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به روایات مربوط به یاران امام زمان (عج)، اظهار کرد: بر اساس این روایات مهدی موعود (عج) ریسمان کذب و دروغ را قطع و عقل مردم را جمع می‌کند و آن را در مسیر عبودیت قرار می‌دهد.

وی افزود: امام زمان (عج) اصلاحات انجام داده و دروغ‌گو خود را اصلاح می‌کند، زیرا در غیر این صورت نمی‌تواند با امام زمان (عج) جمع شود.

حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: ما امروز به خودمان، خانواده و مردم دروغ می‌گوییم و جنگ اقتصادی موجود در کشور هم ریشه در دروغ دارد، مشتری به مغازه می‌رفت و می‌پرسید فلان جنس را دارید، مغازه‌دار در حالی که انبارش پر بود می‌گفت ندارم و این‌گونه جنگ اقتصادی شروع شد.

وی با بیان اینکه جامعه امام زمان (عج)، جامعه دروغ نیست، خاطرنشان کرد: در این جامعه فرد می‌گوید چون با امام زمان (عج) ارتباط دارم پس نمی‌توانم دروغ بگویم.

حجت‌الاسلام رحمانی خطاب به طلاب، اظهار کرد: ما به‌عنوان سربازان امام عصر (عج) باید زحمت امام را کم کرده و از الآن با دروغ خداحافظی کنیم؛ زیرا همان‌گونه که در شمار یاران امام عصر (عج) ریزش داریم از آن‌طرف رویش‌های فراوانی هم وجود دارد.

مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی به‌ویژه اقشار جوان و نوجوان کشور آماده و تشنه دریافت معارف مربوط به مهدویت هستند و در این زمینه باید طلاب و روحانیان نقش‌آفرینی ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های اصلی طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی به‌ویژه در دوران غیبت تشریح و تبیین مسائل مربوط به مهدویت به‌صورت مستدل و منطقی است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات