۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۸۵۶۴۸
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

هفته وحدت موعد تجلی اتحاد مسلمانان در برابر دشمنان اسلام است

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: هفته وحدت فرصت بسیار مناسب و مهمی برای نشان دادن انسجام و یکپارچگی همه‌جانبه جامعه اسلامی در برابر دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای هیئت‌های مذهبی این شهرستان که در آستانه میلاد رسول گرامی اسلام و هفته وحدت برگزار شد، بر اجرای کیفی و به دور از هرگونه تنش و تفرقه برنامه‌های این ایام تأکید کرد.

وی هفته وحدت را فرصت بسیار مهمی برای نشان دادن انسجام و یکپارچگی جامعه اسلامی دانست و گفت: درواقع هفته وحدت موعد تجلی اتحاد مسلمانان در برابر دشمنان اسلام است.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: برگزاری جشن‌های این ایام باید به نحوی باشد که زمینه حضور همه اقشار مختلف در آن‌ها فراهم شود، ازاین‌رو باید مجالس هفته وحدت در سطوح عمومی برگزار شده و برنامه‌های این هفته صرفاً محدود به حضور قشر خاصی نباشد.

وی در ادامه یکی از مسائل مهم و سیاسی اسلام را وحدت و یکپارچگی مسلمانان دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) رمز موفقیت را در اتحاد و یکپارچگی مسلمانان می‌دانند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد اضافه کرد: امروز با وجود هجمه‌ها و دشمنی‌های متعدد با اسلام و مسلمین همه مسلمانان شیعه و سنی باید به اشتراکات و نکات وحدت‌آفرین تکیه کنند؛ به همین دلیل همه وظیفه دارند راه هرگونه اختلاف‌افکنی و تفرقه را ببندند و مانع سوءاستفاده دشمنان شوند.

حجت‌الاسلام هدایتی به عزت و اقتدار ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی باعث شده است همه دشمنان تسلیم استقامت، وحدت و همدلی ملت ما شوند و امیدواریم که این اقتدار و عزت برآمده از وحدت در سراسر جهان اسلام فراگیر شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی که دشمنان جهان اسلام در پی ضربه زدن به آرمان‌ها و اعتقادات مسلمانان جهان هستند و از هر اهرمی برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می‌کنند وحدت همه فرق و مذاهب اسلامی به‌ویژه اهل سنت و شیعه راهگشای مشکلات جهان اسلام و راهی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اسلام است.

گفتنی است، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات