۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۰
کد خبر: ۵۸۵۷۰۷
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

باید نگاه واقعی به ظرفیت زنان داشته باشیم

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران باید نگاه واقعی به ظرفیت زنان و توانمندی‌ آنها داشته باشیم و سرفصل‌های آموزشی نیز با رویکرد و نگاه زنانه شکل گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران استان کردستان گفت: بخش زیادی از مخاطبین ما شاید مستقیم در دسترس نباشند اما باید با فعالیت‌های خود جذابیت‌های مکتب شیعه را به آنها نشان دهیم.

وی افزود: استان کردستان نسبت به دیگر استان‌ها شرایط حساس‌ و متفاوتی‌ دارد بنابراین باید روش‌ها و شیوه‌های تبلیغ در این استان را شناسایی و براساس آنها حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شود.

وی با تأکید بر اهمیت تشکیل اتاق فکر و اندیشه‌ورز عنوان کرد: بدون تردید تشکیل اتاق‌ فکر و اندیشه‌ورز تاثیرات مثبت بسیار زیادی خواهد داشت و می‌تواند منجر به تعیین راهکارهای اساسی برای تبلیغ بهتر و موثرتر شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: قرآن در استان کردستان محور و مورد توجه است و باید بودجه مناسبی برای فعالیت‌های قرآنی در این استان اختصاص یابد و در زمینه حفظ، تفسیر و آموزش های قرآنی تلاش بیشتری صورت گیرد.

بهجت پور تاکید کرد: در زمینه آموزش قرآن، فقه و حدیث نیز آموزش‌های نوینی مدنظر است تا اسیر آموزش دانشگاهی و نمره مدار نباشیم تا زیبایی و شیرینی کار حوزه تجلی یابد.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری مهارت‌های تفسیر مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: در سال جاری بودجه‌ای در زمینه فناوری و تجهیز حوزه علمیه خواهران در کردستان اختصاص خواهد یافت و علاوه بر آن نیز از صندوق تعاون برای تخصیص وام به طلبه‌ها حمایت می شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران کردستان به عنوان یکی از بازوهای مرکز مدیریت کشور مورد توجه خواهد بود و اگر لازم باشد کتابخانه عرفان و مظاهر آن در استان تجهیز و شکل خواهد گرفت.

بهجت پور اظهار داشت: متاسفانه در حاضر حاضر مشاهده می‌شود که در برخی از حوزه‌های علمیه الگو و مدل آموزشی دانشگاه حاکم شده و این مسئله جذابیت حوزه‌های علمیه را کمتر کرده بنابراین نیاز است تا با همفکری و شناخت وضعیت بانوان، نظام منعطف و متعادل ویژه حوزه‌های علمیه خواهران طراحی شود.

وی گفت: در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران باید نگاه واقعی به ظرفیت زنان و توانمندی‌ آنها داشته باشیم و سرفصل‌های آموزشی نیز با رویکرد و نگاه زنانه شکل گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استفاده از افراد صاحب مکتب و اندیشه را برای عضویت در هیات امنای حوزه علمیه را امری قابل توجه عنوان کرد و افزود: این افراد می‌توانند پشتوانه‌های فکری و اندیشه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران شوند.

بهجت پور گفت: در سال جاری برای فعالیت‌های فوق برنامه، اردوهای فرهنگی و تربیتی، مشاوره‌ها و تشکل‌های دانش‌آموختگان، ارتقای حفظ و آموزش قرآن کریم، فعالیت‌علمی و پژوهشی، صندوق تعاون، تجهیزات فناوری اطلاعات و تشکیل گروه‌های علمی در استان کردستان بودجه و اعتباراتی پیش‌بینی شده است./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: مهر

ارسال نظرات