۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۸۶۵۴۹

بیانیه «الوفاء» و «الحق» علیه سفر ولیعهد عربستان به بحرین

جریان اسلامی «الوفاء» و جنبش «حق» طی بیانیه ای مشترک، سفر محمد بن سلمان به بحرین را سفری نامطلوب برای مردم این کشور عنوان کردند.
بن سلمان

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا به نقل از وب سایت خبری «اللؤلؤه»، جریان اسلامی «الوفاء» و جنبش «حق» بحرین سفر محمد بن سلمان به این کشور را بخشی از تلاش ها برای عادی سازی روابط رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی عنوان کردند.

الوفاء و الحق طی بیانیه یا مشترک اعلام کردند: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هیچگاه از سوی شهروندان بحرینی مورد استقبال قرار نخواهد گرفت و حضور وی در بحرین نامطلوب است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سفر ولیعهد عربستان به بحرین در راستای زمینیه سازی برای سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین و عادی سازی روابط میان منامه و رژیم صهیوینستی است.

گفتنی است که منابع خبری از چند روز پیش خبرهایی مبنی بر دیدار ولیعهد عربستان از چند کشور و از جمله امارات، بحرین، مصر، تونس، الجزایر و موریتانی منتشر کرده اند.

نخستین سفر منطقه‌ای «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پس از قتل «جمال خاشقچی» به ۶ کشور امارات، مصر، الجزایر، بحرین، موریتانی و تونس از  پنجشنبه (۲۲ نوامبر) آغاز شده است و قرار است پس از این سفر دوره‌ای به کشورهای عربی، وی عازم «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین شود.

این سفرها با اعتراض شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در مصر و نیز حقوقدانان تونسی  و کارشناسان الجزائری همراه شده است.

 

ارسال نظرات