۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۸۶۶۱۷
حجت الاسلام والمسلمین تقوی در گفت وگو با رسا:

وحدت نمایش قدرت و اقتدار امت اسلامی در مقابل مستکبران است

دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مسلمانان باید در سایه وحدت قدرت اسلام را به رخ مستکبران عالم بکشانند، گفت: پیروزی امت اسلام تنها در سایه وحدت دست یافتنی است و علما در این زمینه جلودار هستند.
سید رضا تقوی

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، در حاشیه سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت و ضرورت وحدت جوامع اسلامی، گفت: وحدت برای امت اسلامی یک ضرورت همیشگی است.

وی افزود: گرامیداشت هفته وحدت به این معنا نیست که تنها در این هفته وحدت را باید مراعات کرد بلکه این نامگذاری تنها به جهت تقویت وحدت بین مسلمانان است؛ هفته وحدت در راستای فرهنگ‌سازی در این عرصه بسیار مهم قلمداد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ادامه داد: در جهان امروز که استعمار نو و جهان‌خواران منافع و منابع مادی و معنوی مسلمانان و امت اسلامی را در معرض خطر قرار داده‌اند، وحدت بین شیعه و سنی از ضروریات و واجبات زندگی مسلمانی به شمار می‌رود.

دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه مسلمانان باید در سایه وحدت قدرت اسلام و امت اسلامی را به رخ مستکبران و زورگویان عالم بکشانند، گفت: پیروزی امت اسلامی تنها در سایه وحدت دست یافتنی است.

وی نقش علما را در تقویت وحدت بسیار مهم دانست و ابراز کرد: فرهیختگان، دانشمندان و علما به خصوص علمای دینی همیشه راهنمای مردم بودند، مردم اطلاعات دینی و اعتقادی خود را از علمای دین دریافت می‌کنند از این جهت علما نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در ایجاد وحدت جوامع اسلامی دارند و تاریخ نیز این اهمیت را ثابت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ادامه داد: در طول تاریخ همواره علما جلودار مردم بودند  و مردم نیز به پیروی از علما قدم در صحنه مبارزات سیاسی گذاشتند نمونه عالی آن انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) است که با اتحاد و انسجام به پیروزی رسید./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات