۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۸۶۶۸۰

برنی سندرز قطعنامه‌ای را علیه حضور عربستان در یمن به رای می‌گذارد

سناتور دموکرات آمریکایی قصد دارد تا قطعنامه‌ای را با هدف پایان به حمایت آمریکا از کمپین نظامی عربستان در یمن در سنا به رای بگذارد.
برنی سندرز

به گزارش خبرگزاری رسا، برنی سندرز سناتور دموکرات آمریکایی در پیامی به حامیانش نوشت: در روزهای آتی به صحن سنا می‌روم تا قطعنامه ای علیه حضور عربستان در اعتراض به دونالد ترامپ، ریس جمهوری آمریکا را به رای بگذارم.

وی در ادامه این پیام آورده است: با وجود حمایت ترامپ از رژیم عربستان، من مطمئنم که ما باید از فرصتی فوق‌العاده برای پیروزی در این رای گیری که من قصد دارم آن را در صحن سنا مطرح کنم، استفاده کنیم.

 یکی از مقام‌های آمریکایی تایید کرد که سندرز با رهبری سنا برای این رای گیری که روزهای چهارشنبه یا پنجشنبه برگزار می‌شود، در حال گفتگو است.

این رای گیری پس از آن انجام می‌شود که کنگره به دنبال راه‌هایی برای واکنش به قتل روزنامه‌نگار مخالف سعودی، جمال خاشقجی است.

این رای گیری فرصتی برای قانونگذاران است تا دولت آمریکا را بابت نوع رفتارش با عربستان در پی قتل این روزنامه‌نگار مورد عتاب قرار دهند؛ ترامپ اخیرا گفته بود که این قتل تاثیری بر روابط آمریکا با ریاض نمی‌گذارد.

جان کورنین، سناتور دموکرات آمریکایی گفته که جیمز ماتیس و مایک پامپئو، وزرای دفاع و امور خارجه روز چهارشنبه درباره روابط آمریکا با عربستان به سنا پاسخگو خواهند بود.

این جلسه می‌تواند آخرین فرصت برای دولت آمریکا برای از میان برداشتن نگرانی‌ها درباره عربستان و همچنین توقف قطعنامه سندرز درباره حمایت آمریکا از عربستان در یمن باشد.

این قطعنامه ترامپ را ملزم می‌کند تا اگر نیروهای آمریکایی در یمن با القاعده نمی‌جنگند، آنها را ظرف ۳۰ روز از این کشور خارج کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات