۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۸۶۶۸۱

تشکر انصارالله از مردم تونس، مصر، الجزایر و موریتانی

رییس کمیته عالی انقلاب یمن از تمامی آزادگان در تونس، مصر، الجزایر و موریتانی به دلیل حمایت‌هایشان از مردم یمن تقدیر و تشکر کرد.
الحوثی

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد علی الحوثی، رییس کمیته عالی انقلاب یمن اظهار کرد: افزایش شدت اعتراضات ملت‌های عربی نسبت به سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به برخی کشورهای عربی در پی مسؤولیت مستقیم او در جنگ علیه مردم یمن را با دقت دنبال می‌کنیم و در این راستا از تمامی آزادگان در تونس، مصر، الجزایر، موریتانی و دیگر کشورها که چنین موضعگیری را از سوی جامعه مدنی، حقوقی یا سیاسی، نهادها، احزاب و شخصیت‌های حقوقی اتخاذ کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

الحوثی گفت: از این موضعگیری‌ها استقبال می‌کنیم و آنها را دلیلی برای آزادی و بیداری صاحبان آنها می‌دانیم، آنها شخصیت‌های ملی هستند که از دریافت پول در ازای سکوت در برابر جنایاتی که در یمن رخ می‌دهد و یا چشم‌پوشی از مسایل حساس و سرنوشت‌ساز امت خودداری می‌کنند.

رییس کمیته عالی انقلاب یمن افزود: ما این حرکت را اقدامی نتیجه‌بخش می‌دانیم که در زمان مناسب انجام شد، ما تاکید داریم باید صدای بلندی علیه هر مجرم و قاتل بشریت، کسی که به ملت‌ها حمله کرده و آزادی آنها را زیر پا می‌گذارد، وجود داشته باشد زیرا سکوت در برابر استبداد و ظلم موجب گسترش آن می‌شود، همانگونه که شراره‌ انقلاب از تونس آغاز شد و به الجزایر، مصر و موریتانی رسید، ما بر این باوریم که این یک انقلاب آگاهی برای بازگرداندن قطب‌نما به سمت درست علیه رژیم صهیونیستی و توطئه‌هایش در منطقه است و با یاری خدا این انقلاب به زودی نتیجه خواهد داد.

این رهبر انصارالله یمن ادامه داد: ما از دولت‌های این ملت‌ها می‌خواهیم در کنار مردم یمن که همواره از حل بحران استقبال می‌کنند، باشند. ما از همه می‌خواهیم به دور از فروش موضعگیری‌ها در برابر مبالغ مالی و نیز تهدیدات ائتلاف عربی به صدای ملت یمن گوش بدهند و این موضعگیری درست و به حق یمنی‌ها را به اجرا بگذارند و به این ترتیب به موضعگیری‌ها و خواسته‌های آزادانه و مردمی احترام بگذارند.

 وی در ادامه گفت: از ملت‌های عرب تشکر می‌کنیم و از نهادهای آنها می‌خواهیم از مردم یمن حمایت کرده و به آنها کمک کنند، ما از ائتلاف عربی می‌خواهیم با متوقف کردن قتل عام یمنی‌ها، موضعگیری خود را دوباره ارزیابی کند، همه بهانه‌ها در برابر ندای صلحی که ما سر دادیم و کشورها و ملت‌ها خواستار آن هستند، بی‌اعتبار می‌شوند و ادامه این جنگ به منزله نقض دوباره تمامی اصول و قوانین بین‌المللی خواهد بود.

الحوثی تاکید کرد: هر شیوه‌ای به جز توقف حملات علیه یمن که رهبران ائتلاف (عربی ضد یمن) برای بهبود وجهه خود در جهان در پیش گیرند، بی‌فایده خواهد بود و مخالفت‌های آشکار با این سفرها در واقع حامل این پیام آشکار است که این سفرها و دیدارها هرگز منجر به تقویت جایگاه حاکمیت عربستان و یا حاکمیت دیگر کشورهای متخاصم نخواهد شد بلکه موجب تقویت و گسترش خشم ملت‌های عربی علیه ریاض شده و خواهد شد، این خشم افزایش یافته و شامل همه ملت‌های جهان خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات