۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۸۶۷۸۰

هزینه های جنگ یمن بر اقتصاد عربستان آشکار می شود

افزایش هزینه های سرسام آور جنگ یمن و حمایت از تروریست از سوی رژیم آل سعود در دیگر کشورهای منطقه، نرخ تورم در عربستان به بالاترین سطح خود در چند سال اخیر رسیده است.
عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که نرخ تورم سالانه در عربستان طی ماه گذشته 2.4 درصد افزایش داشته، دولت این کشور پیش بینی کرد که این نرخ تا پایان سال 2018 میلادی به 5.7 درصد برسد.

شورای عمومی آمار عربستان در گزارشی با اعلام این مطلب که تورم ماهانه شاهد رشدی بالغ بر 0.3 درصد بوده، نرخ تورم سالانه این کشور در اکتبر (مهر ) به 2.4 درصد افزایش یافته است.

شاخص کلی هزینه های زندگی در عربستان در ماه گذشته 106.8 در مقایسه با 104.3همان ماه در سال 2017 و 107.1 در ماه سپتامبر ( شهریور) بوده است.

دولت عربستان پیش بینی کرد که به رغم بهبود فعالیت های اقتصادی و اجرای برخی تدابیر واردات و تصحیح نرخ مواد سوختی در این کشور، نرخ تورم تا پایان سال 2018 به 5.7 درصد برسد. 

عربستان در ژوئیه (تیر) 2017 اجرای مالیات انتخابی برای تنباکو، نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های انرژی زا را 50 تا 100 درصدی آغاز کرد.

همچنین در اوایل سال جاری اجرای مالیات ارزش افزوده به میزان 5 درصد بر کالا و خدمات را آغاز و نرخ مواد سوختنی و برق را افزایش داد.

میانگین نرخ تورم در عربستان از ژانویه (دی‌ماه) گذشته تاکنون برای سومین‌ماه متوالی، شاهد رشد حدود ۳ درصدی بود.

به گفته منابع خبری ، تورم در عربستان تا اکتبر (مهر) شاهد رشد ۳ و یک دهم درصدی بود که این میزان در نوامبر ( آبان) به ۴ درصد رسیده است.

این کشور در نظر دارد در سال آینده ۵ درصد دیگر مالیات بر ارزش افزوده بر کالا و خدمات را افزایش دهد.

عربستان از ششم فروردین ۹۴ تاکنون جنگی گسترده را علیه یمن آغاز و تاکنون ادامه داده که نه تنها به اهداف خود نرسیده، بلکه متحمل خسارت‌های مالی زیادی شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات