۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۸۶۹۴۴
استاد حوزه علمیه:

پاسخ‌‌گویی طلاب به شبهات سیاسی درگرو تقویت دانسته‌های تاریخی است

استاد حوزه علمیه گفت: طلاب باید تاریخ انقلاب و پیش از آن به‌ویژه تاریخ دوره پهلوی را مطالعه کرده و وقایع و امور مختلف مربوط به این دوره را بدانند تا بتوانند به شبهات مطرح شده در جامعه پاسخ دهند.
حجت الاسلام محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام احمد محمدی، استاد حوزه علمیه و کارشناس مسؤول دفتر نمایندگی امور اهل سنت خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته روحانیت ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع خدمات و برکات انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات، اظهار کرد: بسیاری از گرفتاری‌های ما در جامعه امروز ناشی از کمبود بصیرت است.

وی تصریح کرد: کمبود بصیرت برخی افراد به‌اندازه‌ای است که از رضاخان که نماد دیکتاتوری بود، اکنون تعریف کرده و او را ستایش می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه باید تاریخ انقلاب و مملکت خود را برای اقشار مختلف مردم بازگو کنیم، اضافه کرد: طلاب ما باید کتاب‌های تاریخی بیشتری را مطالعه کرده و دانسته‌های تاریخی خود را ارتقا دهند.

وی افزود: طلاب باید تاریخ انقلاب و پیش از آن به‌ویژه تاریخ دوره پهلوی را مطالعه کرده و وقایع و امور مختلف مربوط به این دوره را بدانند تا بتوانند به شبهات مطرح شده در جامعه پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: برخی مواقع به دلیل آنکه تاریخ نمی‌دانیم، نمی‌توانیم تحلیل درستی داشته باشیم و درنتیجه راه را اشتباه می‌رویم.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر کیفی کردن یادواره‌های شهدا، اظهار کرد: هرچند صرف برگزاری یادواره‌های شهدا دارای اثر بوده و اقدام شایسته‌ای است اما باید تلاش شود خروجی یادواره‌های شهدا افزایش یابد.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری بیشتر از توان رسانه‌ها در این زمینه، افزود: اکنون معمولاً یادواره‌های شهدا به سخنرانی و تحلیل خلاصه می‌شود و اگرچه این مهم مورد نیاز است اما باید خروجی این مراسم افزایش یابد.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: به عنوان مثال باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که افراد شرکت‌کننده در یادواره شهدا از اقلام تولیدی یادواره بهره‌مند شده و شناخت نسبی در مورد شهدا کسب کنند.

وی با بیان اینکه باید در یادواره‌های شهدا از ظرفیت خانواده‌های شهدا بیش از میزان فعلی استفاده شود، ادامه داد: ازجمله باید به سراغ پدر شهیدان برویم، زیرا هر یک از پدران شهدا می‌توانند اسوه و الگو باشند./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات