۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۸۶۹۷۴

همایش تجلیل از بانوان قرآن پژوه در حرم مطهر رضوی برگزار شد

پانزدهمین همایش تجلیل از بانوان و چهره های شاخص و ممتاز پژوهش و هنر با حضور تولیت آستان قدس رضوی و قالیباف در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
همایش بانوان قران پژوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پانزدهمین همایش تجلیل از بانوان قرآن پژوه با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و محمد باقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز در تالار قدس کتابخانه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در این همایش با بیان این که هدایت در پرتو قرآن حاصل می شود، گفت: کرامت انسانی، مکارم اخلاق، فکرهای بالنده و باید و نبایدهای زندگی در پرتو ارتباط با قرآن شکل می گیرد و باید قرآن را در مدار زندگی خود قرار دهیم.

وی با اشاره توجه ویژه آستان مقدس حرم رضوی به بانوان، ابراز کرد: بیش از یک سال است که  یکی از بزرگترین رواق ها در حرم مطهر رضوی به بانوان اختصاص داده شده است که بانوان به برگزاری قرائت قرآن و مجالس مربوط به خود در این مکان اقدام می کنند همچنین مرکز زنان در حرم رضوی تشکیل شده است و اردوگاه خاتون در مشهد در باغ امام رضا (ع) ویژه بانوان افتتاح شده است.

صدیقه مهدوی کنی، نماینده بانوان قرآن پژوه نیز در این همایش گفت: همایش تجلیل از چهرهای شاخص و ممتاز عرصه پژوهش و هنر هر ساله با هدف تکریم بانوان قرآن پژوه برگزار می شود.

وی با بیان این که از سال 66 و به همت بنیانگذار انقلاب، بستر حضور بانوان در فضای علمی فراهم شد، ابراز کرد: در بررسی کشورهای مختلف، جمهوری اسلامی ایران در تعداد پایان نامه های قرآنی پیشتاز است که در کشور 20 هزار پایان نامه قرآنی وجود دارد در حالی که تعداد پایان نامه های قرآنی در دیکر کشورها حدود هزار پایان نامه است.

مهدوی کنی افزود: مجموعه بانوان قرآن پژوه، یکی از مجموعه های مؤثر است که از تکرار کار موازی در عرصه پژوهش های قرآنی جلوگیری می کند همچنین امکان این که کار فرا تحلیلی صورت گیرد فراهم شده است و با توجه به این که بانک اطلاعاتی پژوهش های قرآن در دسترس است، پژوهش در عرصه هایی که تا کنون صورت نگرفته است، امکان پذیر شده است.

این قرآن پژوه افزود: از دیگر فعالیت های مجموعه قرآن پژوهی بانوان، تلاوت سوره یاسین است که تاکنون بیش از هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و هر روز بانوان تلاوت کننده این سوره شریف را همراهی می کنند.

گفتنی است، در این همایش از چهره های شاخص و ممتاز پژوهش و هنر تجلیل شد و بانوان دانش پژوه لوحی را به رسم یادبود به محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اهدا کردند./864/پ202/ب1

ارسال نظرات