۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۸۷۲۳۲

عالم شیعی کویتی به ۵ سال حبس محکوم شد

روحانی برجسته شیعی کویت در حکمی ظالمانه از سوی دادگاه قضایی کویت به ۵ سال حبس محکوم شد.
شیخ حسین معتوق

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه جنایی کویت به ریاست قاضی عبدالله عثمان در حکمی ظالمانه، حجت الاسلام شیخ حسن معتوق دبیرکل جمعیت «ائتلاف اسلامی» و از عالمان برجسته شیعی کویت را به پنج سال حبس محکوم کرد.

شیخ حسین معتوق به همراه 13 فرد دیگر به اتهام آنچه که «حمایت از متهمان گروه عبدلی» نامیده شده به پنج سال حبس محکوم شده است.

در حکم صادره علیه شیخ معتوق آمده است: شیخ حسین معتوق متهم ردیف اول به همراه هاشم فاضل متهم ردیف دوم به پنج سال حبس و نیز پنج سال تحت نظر بودن پس از پایان محکومیت و نیز متهمان ردیف سوم تا 13 هرکدام از سه تا 13 سال حبس محکوم شدند.

شیخ معتوق پیشتر نیز به دلیل اظهار دیدگاه مسالمت آمیز خود و نیز به بهای دفاع از زندانیان شیعی بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت که با اعتراض علما و شخصیت‌های جهان اسلام و اثبات بیگناهی آزاد شد.

شیخ معتوق در حالی بار دیگر بازداشت شده است که شیوخ نزدیک به حاکمیت که بارها دعوت به فتنه، کشتار و تفرقه کرده‌اند از ناحیه حکومت مورد پیگرد قرار نگرفته و از مصونیت قضایی بهره‌مند بوده‌اند.

دبیرکل جمعیت «ائتلاف اسلامی» در سال 94 نیز خواستار تعدیل ساختار اداری وزارت اوقاف و اشراف دولت بر مساجد شد و خاطر نشان کرد که نقد حکومت به معنای تخریب آن نیست بلکه عمل به قول حق است.

دادستانی کویت سه سال قبل به بهانه آنچه که «مخالفت با قانون وحدت ملی» نامید، دستور بازداشت شیخ معتوق را صادر و به مدت یک هفته وی را محبوس ساخت اما سرانجام با فشار شیعیان کویت و تبرئه از تمامی اتهام‌ها آزاد شد.

وزارت اوقاف کویت در همان سال پس از سخنان شیخ معتوق پیرامون شکنجه‌های متهمان در زندان، دستور بستن مسجد امام حسین (ع) را صادر و برگزاری هرگونه نماز جماعت در این مسجد را عملی مجرمانه اعلام کرد.

ارسال نظرات