۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۸۸۶۰۳

حکیم خواستار تشکیل هر چه سریعتر دولت شد

رییس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق بیان کرد: مسؤولان مربوط باید هر چه سریعتر دولت عراق را تشکیل دهند.
عمار حکیم

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در دیدار با بشیر الحداد معاون دوم رییس پارلمان لبنان بر ضرورت تکمیل هر چه سریعتر دولت تاکید کرد و بیان داشت: مسؤولان باید مصالح عمومی را بر مصالح خاص مقدم و به خواسته های مردم توجه کنند.

وی افزود: قوه مقننه باید بررسی قوانین مهم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند به ویژه قوانینی که به طور مستقیم با مردم مرتبط است و موجب بهبود خدمات و رشد کشور می شود.

همچنین حجت الاسلام عمار حکیم طی پیامی به مناسبت روز جهانی معلولین خاطرنشان کرد: معلولان دارای توانایی هایی هستند که به خوبی از آنها بهره نگرفته شده است.

در این پیام آمده است: از سال های گذشته برنامه های مختلفی را در راستای بهبود اوضاع معلولان و پیوستن آنان به جامعه آغاز کرده ایم که این برنامه ها به تصویب برخی قوانین ویژه این قشر مظلوم نیاز دارند.

حکیم افزود: از دولت می خواهیم نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد و آن را در قالب یکی از مهمترین برنامه های دولتی قلمداد کند.

وی تصریح کرد: معلولان قشر مهم و بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند به ویژه اینکه عراق از کشورهایی است که آمار این قشر به دلیل جنگ ها و اقدامات تروریستی افزایش می یابد.

گفتنی است بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط وزارت برنامه ریزی عراق در سال 2017، یک میلیون و 375 هزار معلول در عراق حضور دارند.

ارسال نظرات