۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۸۸۷۱۱
امام جمعه تبریز:

نگاه وحیانی اسلام به مقام مادر بسیار ارزشمند است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: از نگاه وحیانی اسلام، همچنان که فرزندان بر والدین حقوقی دارند، پدر و مادر نیز حقوقی بر گردن فرزندانشان دارند.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در همایش بزرگداشت مقام مادر در تبریز اظهار داشت: از دیدگاه اسلام، قرآن و اهل بیت جایگاه مادر بسیار ویژه و ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت محمد صلی الله علیه و آله در یک جمله زیبا مقام و منزلت حقیقی مادر را چنین بیان می کند بهشت زیر پای مادران است و جای قدم های مادران باغی از باغ های بهشت است.

امام جمعه تبریز افزود: ائمه اطهار نیز تکریم پدر و مادر را همیشه مورد تاکید قرار داده اند و رفتار حسنه با آنها را موجب آمرزش گناهان عنوان کرده اند.

وی با بیان این‌که از نگاه وحیانی اسلام، همچنان که فرزندان بر والدین حقوقی دارند، پدر و مادر نیز حقوقی بر گردن فرزندانشان دارند، گفت: نیکی و احسان، قدرشناسی، نگاه مهرآمیز، بدست آوردن رضایت پدر و مادر از جمله وظایف اولاد به والدینشان به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه فرزندان پاک و شایسته و سعادتمند پیوسته از مادر خود قدردانی می کنند ادامه داد: یکی از مصادیق قدرشناسی در مورد مادر این است که انسان نسبت به او درشتی نکند و همواره در جلب رضایت او تلاش کند.

امام جمعه تبریز افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید و به پدر و مادر نیکی کنید، هرگاه یکی از آن دو، یا هر دو آنها، به سن پیری رسیدند، با دوری از کمترین اهانتی به آنها بزرگوارانه با آنها سخن بگویید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: از دیدگاه فرهنگ آسمانی اسلام همچنان که فرزندان در حال حیات مادر خود، حقوق وی را رعایت می کنند، باید پس از مرگ وی نیز او را فراموش نکرده، با انجام اعمال شایسته در تکریم او بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم زیارت مزار مادر، قرائت قرآن و انجام اعمال نیک به نیت مادر بعد از وفات ایشان را از جمله کارهای نیک دانست که اولاد باید در انجام آن بکوشند./۹۳۵/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات