۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۸۹۱۳۲

برگزاری کمپین انتشار واقعیت های حقوق بشر در بحرین

مرکز حقوق بشر بحرین از کاربران شبکه های اجتماعی خواست تا به مناسبت روز جهانی حقوق بشر، در کمپین مربوط به انتشار واقعیت های حقوق بشر در این کشور مشارکت کنند.
حقوق بشر

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا به نقل از وب سایت خبری اللؤلؤة، مرکز حقوق بشر بحرین از کاربران شبکه های اجتماعی خواست تا مشارکت گسترده و فعال در کمپین مربوط به زیرپاگذاشتن حقوق بشر در این کشور شرکت کنند.

بنا بر این گزارش، کمپین انتشار واقعیت های حقوق بشر در بحرین به مناسبت روز جهانی حقوق بشر برگزار می شود که از فردا ۱۰ دسامبر کار خود را آغاز خواهد کرد.

در این کمیپن بناست که کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار پیامک ها و تصاویر، واقعیت حقوق بشر در بحرین را به جهانیان ارائه کنند.

گفتنی است که رژیم آل خلیفه با هدف سرکوب بخش عمده ای از شهروندان این کشور شیوه های متفاوتی را در پیش گرفته است. برخی از این شیوه ها از عوامل اصلی شکل گیری اعتراضات و قیام مردمی سال 2011 به شمار می آیند. 

رژیم آل‌خلیفه سال‌هاست با زیر پا گذاشتن حاکمیت قانون، حقوق شیعیان را به بهانۀ مبارزه با تروریسم نقض کرده است. اکنون همین رژیم بودجه هنگفتی را صرف می‌کند تا پیام خود را از طریق لابی‌های واشنگتن، از جمله دیپلمات‌های بازنشسته، مقام‌های ارشد نظامی و اتاق‌های فکر به گوش دولت دونالد ترامپ برساند.

مقامات رژیم آل خلیفه به جای پرداختن به ریشۀ نارضایتی دیرینۀ شیعیان از این رژیم ، تنها به دنبال توجیه اقدامات سرکوب‌گرانه خود در نزد مجامع و رسانه‌های بین‌المللی هستند.

ارسال نظرات