۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۸۹۱۶۹
حجت الاسلام گودرزی:

وحدت حوزه و دانشگاه در کاربردی تر شدن فعالیت های پژوهشی مؤثر است

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد بر ضرورت کاربردی شدن فعالیت های پژوهشی و حمایت از اقدامات پژوهشگران در این راستا تأکید کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در کاربردی تر شدن فعالیت های پژوهشی مؤثر است.
پژوهش

حجت الاسلام مجتبی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: پژوهش محوری در حوزه های علمیه یک اصل اساسی است.

وی با اشاره به فراهم بودن زمینه های لازم در حوزه فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه افزود: وضعیت آثار پژوهشی طلاب از لحاظ کیفی و کمی مثبت ارزیابی می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد خاطرنشان کرد: برای ارتقای فعالیت های پژوهشی و ثمر بخش بودن این فعالیت ها، باید محتوای آثار پژوهشی را بیشتر به سمت نیازهای جامعه هدایت کرد.

وی در ادامه بر ضرورت حمایت از فعالیت پژوهشگران تأکید کرد و افزود: عدم حمایت جدی می تواند آسیبی بر سر راه تولید علوم دینی باشد.

حجت الاسلام گودرزی عنوان کرد: حمایت سازمان های دولتی می تواند در ارتقای فرهنگ پژوهش بین طلبه ها نقش آفرین باشد.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از آثار پژوهشی اظهار داشت: داشتن امتیاز چاپ مقالات طلاب یکی از این راه ها می باشد و برای کاربردی تر شدن فعالیت های پژوهشی باید از ظرفیت های فرهنگی و رسانه استفاده کنیم و با برگزاری کرسی های آزاداندیشی طلبه را نسبت به نیازهای روز جامعه آگاه سازیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) با اشاره به جدایی ناپذیری حوزه از دانشگاه افزود: وحدت حوزه و دانشگاه برای ثمربخش بودن فعالیت های پژوهشی ضروری است و استفاده از محیط حوزوی و دانشگاهی سبب می شود تلاش پژوهشگران دینی رنگ کاربردی به خودش بگیرد./9451/ت۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات